Gå til innhold

Barnebursdag - ber man nødvendigvis begge søsken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener ikke nødvendigvis det, vi har ikke gjort det tidligere. Men nå vil ungen be en venn h*n lekte mye med før, men som nå går skole, og de har ikke hatt kontakt det siste året. Jeg har sagt ok til det. Nå lurer jeg på om vi da bør be lillebroren, som faktisk går i bhg med mitt barn, selv om de ikke leker sammen.

Æsj, er så vanskelig dette. Orker ikke å be mange unger bare for å be dem, men vil jo selvfølgelig ikke at noen skal falle utenom heller. Jeg har ikke oversikt over hvem som pleier å bli bedt ofte og sjeldent, eller hvem som leker sammen - og barnet mitt leker mest på tvers av alle gruppeinndelinger...

Nå har ungen selv fått velge, og valgt under halvparten av sitt kull, så jeg tror vi skulle unngå å såre noen... håper jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt vrien den ja..

Jeg har ikke bedd lillebroren til kompisen til sønnen vår (hehe fin settning).Selv om sønnen min fortsatt gikk i barnehagen med han miste.Og kompisen begynt på skole.Fordi de ikke leker sammen..Men så har sønnen min og kompisen gjevnlig kontakt også da,så da ble det ikke vanskelig..

Men har en gang bedd søstra til en kompis av gutten min.Hun gikk fortsatt i samme barnehage som sønnen min.Men hun var eldre.Og de lekte litt sammen.

Nei jeg var ikke mye til hjelp ser jeg :-D

Sånn egentlig,så hadde jeg nok bedd han elste.Siden han ikke leker med han minste ,hva er vitsen.Kanskje han får kontakt med kompisen sin igjen på denne måten :-)

Skrevet

Ja, da tenker vi omtrent likt:) Jeg tror ikke det blir mer av kontakten mellom barnet mitt og vennen, fordi de vil gå på forskjellige skoler. Men det er jo ikke noe galt i å invitere, om vennen synes det blir ekkelt å komme fordi de ikke har kontakt, kan h*n jo bare si nei.

Barnet mitt ble helt forskrekket ved tanken på å be lillebroren, så det er tydelig at de virkelig ikke leker sammen.

Det blir nok greit. Skal se om jeg får tatt en prat med noen som jobber i bhg, kanskje det er noen som "hører til" som jeg ikke har fått med meg. Ellers er det mange nok som ikke er bedt til at de ikke behøver å føle seg utestengt:)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...