Gå til innhold

Hva synes dere om min svigermors uttalelser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg var ute på min første trilletur etter at jeg hadde kommet hjem med babyen fra sykehuset i midten av sept. 2008(ja jeg vet det er veldig lenge siden men jeg tenker litt på dette likevel!) så møtte jeg søsteren til samboeren min (bf) Jeg sa glad og stolt til henne at det var min første trilletur:-) Sa også at jeg syntes det var litt vanskelig dette med hva jeg skulle kle på ute.. Hun sa ingenting da om hva hun mente om det jeg hadde tatt på babyen. Babyen gråt da jeg møtte søsteren hans så hun tror sikkert det var pga at h¤n frøs! men det tror jeg var fordi h¤n ville ha pupp (synes jeg ammet nesten hele tiden!), jeg satte meg ned i en park og ammet henne altså ute denne dag. Sier ikke det litt om at det ikke var særlig kaldt ute? Jeg er ellers en person som fryser lett så jeg hadde ikke klart å amme ute hvis det var særlig kaldt..

Da sambo kom hjem den dagen sa han at moren hans hadde ringt ham og sagt at søsteren hans hadde møtt meg og at jeg hadde hatt ALTFOR lite klær på babyen så nå måtte han følge med og kontrollere hvordan jeg kledde den lille!! Gudskjelov tok han meg i forsvar og ble forbanna på henne og la på røret. Jeg ble ganske sjokkert over dette. Jeg synes søstern hans kunne sagt rett ut til meg at hun syntes jeg hadde for lite klær på henne istedetfor å fortelle dette til svigermor som igjen ringer sambo og forteller det!! Barnet mitt har knapt vært syk og det tror jeg h¤n ville blitt om jeg kledde på for lite..

De første gangene svigermor så barnet vårt så kommenterte hun slik: "Så lite ansikt", "så liten munn". " I alle fall ikke utstående ører" . Synes det er litt merkelig å si sånt jeg. Jeg pleier svare "jeg synes hun er nydelig." Det er veldig mange som kommenterer at hun er nydelig, har nydelige øyne- ikke for at utseende spiller noen rolle men synes det er litt spesielt av henne.

Jeg har latet som ingenting i forhold til den episoden med trilleturen. Har hevet meg over det.

Hvordan hadde dere reagert og hva synes dere om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

he he he he,jeg måtte le høyt her jeg sitter.. eg også sier: se så små fingre, så liten munn, så nydelig baby, så bitte liten osv.. rett og slett fordi jeg blir helt fasinert av nydelige bittesmå komplett pwerfekte små babyer.. og det med ørene er vel fordi hun er glad ungen ikke arvet de store ørene etter faren..

Og du hadde sikkert alt for lite på ungen. ikke lett å si det til en fersk og sårbar mamma, hadde hvertfall ikke jeg turt.. DSu grubbler jo fortsatt på det 2,5 år etterpå..

Skrevet

Jeg hadde ikke likt det jeg heller, totalt unødvendig både av din samboers søster og mor. Jeg hadde sagt til svigermoren min at hun kunne ta opp disse tingene direkte med meg om det var noe. Datteren din måtte da få lov til å gråte uten at det nødvendigvis var noe som var forferdelig galt!

Skrevet

Jeg bare lurer.

Det er 2,5 år siden dette her, hvorfor dveler du fremdeles over dette?

Skrevet

hvorfor er du ikke istedet irritert på søstra til samboeren din?hun er jo den som "sladra"!

om du sier at du har hevet deg over dette så må du også slutte å tenke på det,det er jo lenge siden!

det er ikke lett å bli kritisert som mamma,men du skal tenke på at du bestandig gjør det DU tror er rett,og ettersom du vil barnet ditt hennes/hans beste til enhver tid,så er det du gjør med han/henne også rett!

slutt å gnag på dette nå og slutt å tenk på hva svigermor sier om dattra di,kanskje hun er veldig fasinert over hvor smått alt er på henne!

Skrevet

Du skriver at du hevet deg over det. Hvorfor må du skrive om det her da? Og etter sååå lang tid...

Skrevet

Jeg vet det er veldig lenge siden - 1,5 år siden er det, ikke 2,5 år (he he litt overraskende og morsomt at folket her ikke kan regne, 2 st over skriver 2,5 år)

Jeg klarer faktisk ikke å like hverken søsteren hans eller moren hans etter dette fordi jeg synes måten de gjorde det på var så stygg. De visste også godt at jeg hadde en marerittfødsel. Det ble katastrofesnitt som legene kalte det, pulsen falt drastisk idet jeg skulle begynne presse ut. Babyen vår overlevde takk og lov og er frisk:-) Som om ikke det var nok ble jeg syk etter fødsel pga infeksjoner... Så jeg var ikke helt meg selv i tiden etter og ikke ennå heller faktisk...Jeg tror det er verre å kle på et spebarn for mye enn for lite fordi de klarer ikke regulere temp selv og de kan bli overopphetet selv om det er ute..

Skrevet

Skjønar at det var sårande som nybakt mor å få telefon om at du kledde for lite på ungen din. Men om dette er det einaste du har fått høyre av kritikk frå svigermor på 2,5 år, så er det ikkje så gale heller. Å seie at babyar har bittelite ansikt ol er vel heilt normalt? Skjønar ikkje at du ser noko gale i det.

Nei, gløym dette her no :-)

Skrevet

Latterlig det der med at hun ringte og sa at samboeren din måtte følge med. Men når det er sagt så er de jo pokker meg litt småhysteriske...

Men at hun sier så lite aniskt etc... er jo ikke negativt.

Slår uansett ikke svigermoren min som sier 2 dager etter at jeg hadde fått baby : "Hei lille aborten min!!" (Det var vondt... hun ville at vi skulle ta abort siden vi ikke hadde kjent hverandre så lenge da jeg ble gravid.

Skrevet

Latterlig det der med at hun ringte og sa at samboeren din måtte følge med. Men når det er sagt så er de jo pokker meg litt småhysteriske...

Men at hun sier så lite aniskt etc... er jo ikke negativt.

Slår uansett ikke svigermoren min som sier 2 dager etter at jeg hadde fått baby : "Hei lille aborten min!!" (Det var vondt... hun ville at vi skulle ta abort siden vi ikke hadde kjent hverandre så lenge da jeg ble gravid.

Skrevet

Jeg gadd ikke å telle år, så skrev det anonym 21.13 skrev. Så det ble 2,5, selv om det egentlig er 1,5 ja. Men men.

Skjønner ikke hvorfor du sier at du har hevet deg over dette, men fremdeles ikke klare å glemme det. Kan ikke si at du har hevet deg så mye over dette alikevel da.

Skrevet

Jeg skjønner godt jeg hvorfor du tenker på det.Det jo sånne ting som "setter seg i bakhodet" ;-) En blir jo ganske så usikker på folk da,når de holder på sånn!

Hvordan er forholdet dere i mellom i dag da?

Skrevet

Lille venn, du har ikke hevet deg over det når du tenker på det så mye at du må skrive om det på nettet flere år senere!

"Så lite ansikt" og "så liten munn" er en helt naturlig ting å si når man ser nyfødte. De er jo veldig små! Og når det er en stund siden man har sett en helt nyfødt baby, blir man jo slått av hvor små de er. Det betyr jo ikke at man ikke syns de er vakre, snarere tvert imot!

Ikke la dette ligge og gnage på deg lenger, det er virkelig ikke verdt å lage noe problem av! Glem det!!!

Skrevet

Vi hadde heller ikke kjent hverandre lenge men at vi ble gravid ganske fort tør hun vel ikke si noe på med tanke på at hun ble gravid første kvelden de møttes tror jeg for 43 år siden.

For en jævlig svigermor du har 21:39.

Nei, jeg har vel vel ikke hevet meg over det men later iaf som jeg har gjort det overfor dem..

Har iaf bestemt meg for å være på hugget i fremtidige uttalelser fra hans familie!!

Skrevet

Tenk om hun hadde sagt SÅ STORT ANSIKT. Det hadde vært ille, egentlig.

Skrevet

Å si "Hei, lille aborten min", var kanskje lite gjennomtenkt, men jeg tenker da at hun egentlig mener at hun er glad du ikke valgte å ta abort. Jeg har noen ganger kalt min minste for "vår herlige tabbe" i og med at han overhodet ikke var planlagt. Jeg mener IKKE noe negativt ved det, men kanskje noen har reagert på det:/

At svigersøster til HI ringer moren sin for å sladre synes jeg er spesielt. Hun kunne ha sagt det til HI selv. Og at svigermor så ringer sønnen sin for å si at han må passe på, det er drøyt. Godt mannen til HI hadde såpass ryggrad at han sa ifra. Men..når man har barn får man til stadighet "gode" råd og meninger om ditt og datt. Jeg har også hørt en million ganger fra svigermor og min mor at jeg kler på eldstemann for lite. Jeg vet selv at det ikke stemmer, så jeg bryr meg ikke nevneverdig om disse kommentarene.

Til HI: Prøv å legg dette bak deg og tenk at neste gang det kommer noen kommentarer; si ifra skikkelig og gjerne med at det faktisk er du og din mann som bestemmer over barnet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...