Lilla76 Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 har bestilt tur de to første ukene i august og har fått en del kommentarer på at det kan være svært varmt i Tyrkia på denne tiden, type over 40 grader. Andre sier dette er en myte. Noen med faktisk erfaring både vedrørende varmen og Kemer som sted?
*En rosa og en blå* Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Var i Alanya i august for 10 år siden, og det var uutholdelig varmt!! Kunne ikke ligge noe særlig lenge i solen, for da ble man rett og slett kokt. Vi brukte mesteparten av tiden i bassenget eller i skyggen. Men nå vet jeg ikke hvor Kemer ligger i forhold til Alanya, da.
SuperGlad Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 oj! skal til kemer i slutten av august.... gledet meg helt frem til nå....
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Var i nærheten av Marmaris i juli og det var 37 grader en del dager, men heldigvis en del vind.
Lillesnuppis Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Kan med sikkerhet si det er veldig varmt der nede på den tiden. :-)))
Gjest Skrevet 18. mars 2010 #7 Skrevet 18. mars 2010 Har vært i Kemer i august ja, ulidelig varmt. Likte heller ikke byen. Passelig stor, ganske fin strand men kjipe "turistbutikker" med innpåslitne selgere som drar deg inn fra gata. Samme med restaurantene. Syns servicenivået i byen er det verste jeg har opplevd. Klage du på maten fikk du en skyllebøtte. Opplevde også at det ble slått inn feil sum på betalingterminalene, så vær obs.
mo80 Skrevet 18. mars 2010 #8 Skrevet 18. mars 2010 Hei! Vi var der for 3 år siden, og ja, det er varmt!!! Sånn ca 35 grader, i august! Var deilig når kvelden kom, og det blei litt mildere Men vi oppholdt oss litt ved strendene, litt bris der, deilig! Og så tok vi turen opp i fjellene, badet i kulper, der var det ikke fullt så hett! Kemer er ein nydelig by, veldig familevennlig. Vi bodde privat, så vet ikke noe om hotellene da... Og så vil jeg på det sterkeste anbefale Merhaba Garden, en restaurant som ligger i hovedgaten! Kjempefolk som jobber der, får deg til og føle deg spesiell! Og sjefen sjøl, Kenan, snakker norsk!!!! De har egen side på facebook, vist du vil titte!!! God tur, skulle gjerne dratt tilbake!!!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 18. mars 2010 #9 Skrevet 18. mars 2010 Har vært der i juli/august ja, det er ingen myte at det er varmt der. God tur:-)
mammaLisa Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Var i kemer i fjor, men i slutten av september. Det vare en FANTASTISK plass!! Vi skal tilbake i år, i midten av juni:) Vi bodde på Viking Star Hotel & Spa, med all inclusive. NYDELIG mat både til store og små. Reiste med 2 barn, 6mnd og 3 år:) Første all incusive ferie vi har hatt, og det blir flere!!! Man slipper å dra med seg barna ut for å prøve å finne en passende restaurant, passende mat og myyye styr! Vi elsket det, og derfor skal vi tilbake, denne gang skal svigers være med:) Ang varmen, har jeg vært i Alanya i juli, og d var varmt, men man tilpasser seg godt etter hvert! Bare forbered dere på at det ikke blir så mye direkte soling og bruk høy solfaktor og solhatt:) Tips! Kjøp solfaktor til hodebunnen/håret på frisør, så slipper dere (spes barna) å bli brent i hodet:) God tur!
digger Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Jeg har selv vært i Tyrkia første uka i august og varmen er definitivt IKKE en myte. (Skjønner heller ikke at noen kan påstå det) Var helt grusomt varmt etter min mening. Kunne ikke ligge i sola og nesten uutholdelig varmt i skyggen også. I tillegg var det for varmt i sjøen, så fikk liksom aldri kjølt seg ned heller. Har ikke vært i Kemer så kan dessverre ikke si noe om stedet. Syntes generelt at tyrkeren var masete. Maten var god, men ble litt dårlig i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå