Gå til innhold

Jeg har så lyst til å starte en butikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor begynner man? Sparer penger i noen år til egenkapital? Får man evt lån i banken?

Funnet varer jeg har virkelig troen på.

Finnes det kurs jeg kan begynne på? Iom at jeg er helt grønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Evt hvor mye bør man ha i startkapital dersom man starter en nettbutikk?

Skrevet

Lurer på om du ikke kan bestille sånn "starte bedriftpakke" på www.bedin.no, en brosjyre eller noe med masse info:-)

Nå ble jeg spent på hvilke varer det er snakk om:-O

Skrevet

Takk Monajenten. Da har jeg bestilt startpakke. Dersom andre har tips til meg, så blir jeg veldig glad!

Skrevet

Finn et grunderforum og møt likesinnede, sikkert mange som har tips å dele. Finnes nok både på nett og i større byer :)

Lykketil!

Skrevet

Bruk lang tid på å sette deg inn i det du begir deg ut på:) I tillegg må du være villig til å jobbe MYE..... sjekk med NAV om de f.eks arrangerer eller vet om kurs av interesse.

Skrevet

Et lite tips; Det er lurt å begynne med nettbutikk i første omgang, det er veldig mange utgifter med en vanelig butikk (-: Det du må gjøre (veldig kort fortalt) er;

Lag en forretningsplan, med forretnings ide, budsjett o.l

Få tak i kapital

Registrer firmaet som enkeltmannsforetag i brønnøysund registeret. Man trenger ikke registrere MVA før man har solgt varer for mere en 50 000.

Ikke hør på alle selgerene som ringer deg dagen etter du har registrert firmaet, disse er bare ute for lure deg på alle mulige utspekulerte måter

Finn en nettbutikk løsning du er fornøyd med, dette er vanskelig siden det er så mange, men se litt på andre butikker du liker designet på og nederst på nettsiden deres pleier det å stå hvilken nettbutikk de har.

Kontakt MANGE forhandlere. utrolig stor prisforskjell på varer!

Søk om tollkreditt om det er mye varer det er snakk om.

Gå til banken din og be de lære deg om wire transfere (du kommer til å trenge dette)

Gjør en avtale med fek.s bring logistics om varer som kommer fra utlandet, de hjelper deg med toll o.l

Lykke til (-:

Skrevet

Tusen takk! Skal skrive ned alt dette, og lete videre. Har mye jeg må sette meg inn i. Drømt om det her de siste årene, men så var det denne selvtilliten da. ;-)

Men den som intet våger intet vinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...