Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Lyst til og dele deres smart spare tips?? Litt dårlig økonomi hender det av vi kan ha... Godt med noen tips
Tommage♀♂ Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Sett opp et skikkelig budsjett! Billig-mat-tråder finnes det flust av her inne, men du kan spare penger på tv, internett, strøm, bensin osv også. Kjøp der det er billigst! Se over forsikringer, har dere noe dobbelt? Kan dere få et rimeligere tilbud andre steder?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Sett opp en 5 ukers middagsplan og handle inn alt av mat ei gang i uka.
sprellemor Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Ikke bruk kredittkort. Opprett ekstra konto til å betale faste regninger fra. Hver gang dere får lønn overfører dere penger til denne kontoen som dekker de faste regningene + litt ekstra (for regnværsdag). Denne kontoen er det lurt å ikke ha bankkort på. Regn ut hva dere betaler i faste regninger totalt per år (inkl. lisens og vegavgift og alle sånne som bare er 1 og to ganger i året) og del totalen på 12 mnder. Overfør så dette beløpet per mnd med en gang lønnen kommer. Da skal dere være rustet til regningene, som kan betales med en gang og ikke får ekstragebyrer på. Når man regner over hva totalen i året blir, får man heller ikke overraskelser når de regningene man bare betaler 1 gang i året kommer. Begynn å drikke vann (jeg vet ikke hva dere drikker, men det virker for meg som om mange bruker mange penger på brus og juice) Ha byttekvelder med venninner (alt fra klær til interiørting til blader). Jeg har en venninne som får ryddegalskapen over seg innimellom, og da kommer det poser med klær til meg. Så rydder jeg i mitt skap og sender klær tilbake eller til andre venninner. Beskjeden ved overlevering er: bruk det du vil ha, gjør hva du vil med resten. Reparer hull i klærne/sy om. Opplevde at en mor i barnehagen fant et hull på kneet på ullstillongsen til guttungen sin og sa: "Ja, da er det bare å kaste den, og kjøpe ny." Det ville jeg aldri gjort. Når datteren min får hull på tærne el. på strømpebuksene spør hun om jeg kan reparere det for henne. (hun blir snart 4) Når datteren min sier hun har lyst på noe, sier vi at hun får ønske seg det til bursdag/jul, og så har vi en liste på kjøkkenet hvor vi skriver opp ønskene. Slik slipper vi å bruke penger på leker/klær, og så får hun noe hun virkelig har ønsket seg i gave (selvsagt kjøper vi klær dersom hun trenger det :-))
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Tusen takk for smarte tips ) Er så mange ting en ikke tenker på noen ganger, godt med noen tips Takk HI
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Få de regningenene dere kan hver mnd. Forsikring, tlf, internett, tv, kommunaleavgifter (ja det går ann) og mange andre jeg ikke kommer på. De kan man betale hver mnd, så da slipper man en stor regning. Og ofte kommer mange samtidig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå