mandalay Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 En relativt stor del av min årslønn består av provisjon og bonus. Provisjonen og bonusen utbetales henholdsvis hver måned og hvert kvartal, og går på avdelingens/egne resultater. Vi har også en årsbonus som går på avdelingens resultater. Jeg leser at foreldrepenger utbetales av pensjonsgivende inntekt, men jeg har litt vanskelig for å finne ut om provisjon/bonus regnes som pensjonsgivende inntekt. Jeg er ganske sikker på at det gjør det ettersom jeg også får feriepenger av bonusen/provisjonen. Og ettersom dette utgjør en stor del av lønnen min. Vil jeg da få foreldrepenger av hele min inntekt, ikke bare fastlønnen? Noen som vet? Er klar over at det kun utbetales foreldrepenger opptil 6G, så jeg vil uansett "tape" endel penger...
Lykkemams Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Ring og spør på NAV, du! Jeg har en litt annen tilnærming, da jeg har jobbet mye som vikar og nærmest "sanket" inn penger til foreldrepenger, i tillegg til at jeg har jobbet som freelance musiker: De regnet med ALT jeg tjente, så lenge det var dokumentert (så jeg har aldri hatt så god råd som i mine permisjoner, jeg...) ;D Lykke til!
Mamma08&10 Skrevet 18. mars 2010 #3 Skrevet 18. mars 2010 Hei. Jeg er i nesten samme situasjon som deg. Fikk beskjed av NAV om at det regnes ut et snitt ved at arbeidsgiver sender inn en oversikt over fastlønn + bonus og provisjon for en viss tid tilbake, enten 3, 6 eller 12 siste mnd. Hvor mange måneder som skal legges til grunn er avhengig av hva som gir et mest mulig riktig bilde av inntekten du ville hatt dersom du ikke gikk ut i permisjon. Disse opplysningene sendes inn sammen med et eget skjema og lønnsslipper for de aktuelle mnd. Har hørt mye forskjellig, men det er hvertfall sånn det fungerer her jeg bor. Håper det var til hjelp:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå