Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Kan vi spise potetgull? mener å ha lest noe om at det er et stoff i det som ikke er bra, men det står så mye rart på nett at jeg blir usikker. Har dere hørt noe om det? spiser dere potetgull? har SÅ lyst på det for tida ....
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Det var snakk om akrylamid (er det slik det staves tro..?) for et par år siden som er skadelig for alle. Mulig økt kreftforekomst blandt annet. Finnes i pommes frittes også. Tipper at en pose i ny og ne går greit:) Ellers er jo fettypen oftest av den usunne typen og det er mye salt som kan gi oss gravide ødemer. Men det er jo fryktelig godt da..
Checkit Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 spiser potetgull i helger som alltid jeg.... Skal man høre på alle dårlige og gode råd over alt,så kan men ikke spise noe anna enn epler og vann...hehe... Alt med måte...men holder meg unna det som står på det ernæringssidene til staten og i det heftet du sikkert har fått på helsestasjonen...Men å spise potetgull hver dag er ikke smart pga vekta da.... Men det er en annen sak...!
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 17. mars 2010 Hehe takk begge to. Det var det stoffet jeg tenkte på ja. Da fortsetter jeg å spise potetgull i helgene som vanlig jeg også. Hver dag kan jeg klare å la være, men helgene er det lov. (og jeg har ikke lenger lyst på sjokolade, så da kan jeg heller spise litt ekstra potetgull hehe)
lykkelig72 Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Min jordmor har sagt, når det gjelder snop og snacks, at det i grunnen er bedre å spise noe salt enn søtt hvis man først skal kose seg med noe usunt - dette pga. at hun mente sukkeret i sjokolade o.l. er "verre" enn litt salte snacks i ny og ne. Men selvsagt - det er jo ikke noe man bør spise hver dag :-)
Sadie *Mamman til Johanne* Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #7 Skrevet 17. mars 2010 Takk til lykkelig72 sin jordmor! :-) Det tipset likte jeg. (men skal holde meg unna hverdagspotetgullet altså)
Podadama Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Da har du det akkurat som meg! Jeg også har så ustyrtelig lyst på potetgull, men sjokolade og søtt bryr jeg meg ikke så mye om lenger... Forresten så har jo både Kims og Maarud byttet ut mye usunt fett med solsikkefett de siste årene, så da har vi LITT mindre grunn til å ha dårlig samvittighet :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå