mamma med en i magen Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg spurte her forigje tirsdag om noen smerter jeg hadde og skjønte litte att dette faktisk var begynnelse på noe... Tirsdagen våkner jeg med vonde kynnere, satt opp ett stellebord på mandagen så trodde det bare var derfor.. Men når det enda ikke hadde gått over til gutta kom hjem i 4 tiden begynte jeg og lure, formen var litt rar og jeg var sliten... Ordnet gutten min her til kvelden og la meg på sofaen, fikk egentlig bare mer og mer vondt... Ringte til slutt sykehuset. De sa jeg skulle komme siden jeg hadde født så fort sist og greier, men trodde dette bare var kynnere.... Kom opp på sykehuset ved 23.30 og ble lagt til registrering, noe jeg syntes var ordentlig merklig, fikk de så tett som 2 min og sånn.. Og etter og ha ligget der en stund kom jordmoren og sa hun ville legge meg inn, så vi ble flyttet over på en fødestue. Var veldig fult så hadde nok fått rom om det hadde vært plass... Vi fikk to senger og beskjed om å prøve og sove, men jeg fikk bare mer og mer vondt og klarte ikke sove.. kl halv 2 hadde jeg 2cm eller noe så gikk ikke så fort frem, ble liggende hele natten. Prøvde få mannen min til å sove litt så begge ikke skulle være like slitene. men han sov ikke kjempe mye han eller.. Men på morgen kvisten begynte det skje saker, de begynte bli kjempe vonde og jeg hadde mer åpning.. Flyttet meg over i føde sengen og ryddet romet.. Fikk akupungtur i øre og rygg, dette hjalp noe på smerter i ryggen og satt nok i gang litt mer... Sto litt og gynget en stund oxo for prøvde få han ned og vannet skulle gå av seg selv. Kl halv 10 kjekker hun åpning på 8cm og jeg har brukt litt lystgass alt. Vi planla da og kjekke åpning igjen om 1time, men nå fikk jeg så vondt, tre rier som var helt i ett, så hun måtte ta vannet og da gikk det bare i ett til han var ute kl 10.29.. Så gikk kjempe fort når det først begynte... ) Fantastisk opplevelse og en helt annen fødsel ennn med første mann.. Dro hjem fredag så var ikke lenge på sykehuset, koser oss sammen alle sammne. og store bror er kjempe stolt... ) Gikk 11 timer fra vi kom på sykehuset og til han kom ut kjempe flotte gutten vår, men gikk veldig fint og kjempe fort følte jeg.. Mye vondt, men vikelig verdt det.... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå