superk Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Sett på disse i dag. Ser de ligger litt under Besafe og Maxi cosi i pris (ca halvparten av prisen), men er det stor forskjell på disse stolene. Vil ha sete med base. Eller er det bare BS og MC som gjelder på bilstolfronten? Erfaringer?
Ladybug~N&E Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 akta har kommet ut meget bra i test og i den siste testen jeg så (i bladet gravid i 09) var den best på sikkerhet. ellers er vel alle så og si like sikre og like bra jevnt over så du må i grunn bare velge det setet som passer dine behov best. f.eks vekt på setet, hvilke vogner de kan klikkes på, hva slags base man vi ha osv osv. har ikke tittet på brio men mc er vel et av de letteste og netteste setene på markedet og foretrekkes av veldig mange. besafe er vel det aller tyngste setet tror jeg, men godt og sikkert. jeg har akta graco logico s til min og er superfornøyd med det. best sidebesyttelse, kalesje, stort og romslig. men det er et av de tyngre setene så det er ikke så greit å gå å bære på det for lenge om gangen. men hvor lenge om gangen går man å bærer på et sete egentlig? nei med tanke på sikkerhet så er det nok stort sett ett fett fordi alle setene har sine fordeler og svakheter. du må se an behovet;)
Gutta er ute og puppene henger Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Vi har hatt begge to. Vi hadde akta Graco til førstemann og var veldig fornøyde med det. Setet er ganske romslig så vår sønn hadde god plass i det sete. Han hadde faktisk fremdeles god plass da vi byttet det ut, da var han passert året, og vi hadde en stor og kraftig gutt også. Setet er solid og et meget god sete som gutten likte og sitte i. Brio er et utrolig lett sete, smalere og mye midre en Graco. Siden sete er smalere så syns jeg at babyen sitter mye bedre i det mens han er liten. Men tviler på at vi kan ha brio sete like lenge som vi hadde Gracoen. Tipper at dette sete må byttes ut en stund før 1 års dagen...Men forløpig så er bare babyen vår 3 mnd;) Konklusjon; Brio er et veldig bra sete som babyen sitter veldig godt i så lenge de er små, men blir nok mere ubehagelig og sitte i når ungen vokser til. Graco er et utrolig bra sete som du kan ha lenge og ungen "vokser" seg inn i sete i sete, så dette er et sete om du kan ha så lenge vekt grenesen på ungen ikke passer max grensen for sete. Brioen må nok byttes ut før det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå