Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ul på mandag og fikk vite at poden sitter på rumpa!!

Jeg er 35+5 i dag og har fått time til UL igjen om 2 uker akkurat i dag. Altså 37+5.... ( for å se om han har snudd segSynes dette er sent jeg!!

Det som er saken er at jeg har fått mine barn 5 og 9 dager før tiden og jeg fikk ikke " komme til orde" ang å kanskje få tatt KS.. det måtte avvente og han bare anbefalte meg å føde på vanlig måte.

Barnet inni magen var nesten 3000g og dermed ganske stort.... og jeg er lita... 159...

Iallefall sitter jeg her og er litt bekymret i forhold til hva som skal skje videre.Kjenner på hele meg at jeg ikke er klar for setefødsel med en stor unge...

Når jeg skal på ul om to uker, er det jo bare litt over to uker til termin og jeg ser for meg at plutselig ungen kommer og jeg ikke har fått snakket med et menneske på føden om mine tanker om KS....

dessuten er det påske dagen etter jeg skal på UL og setter de i gang noe planlagt KS i påsken?? (Ullevål) Kjenner jeg blir stresset og urolig av dette...

Hva hadde dere gjort når det er så nært opptil termin? hadde dere ringt føden og bedt om samtale eller bare ventet??

Litt ambivalent til dette som dere skjønner...

blir veldig glad om noen kan svare .....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er 37+2 og har barnet i sete/tverrleie.

Fått time til ul på sykehus 14 dager før termin.

Er 160 cm og første var godt over 4 kilo. Men høyden og størrelse på bekken er to forskjellige ting som ikke nødvendigvis står i sammenheng.

Jordmor sa at et stort setebarn var over 4.5 kg og da skulle man ha ks.

Dersom du er veldig nervøs så bør du kontakte sykehuset og forklare bekymringene dine. Har du flaks får de kanskje presset inn undersøkelsen din tidligere.

Skrevet

Hei

takker for svar:O)

MIn nr 2 var 4200..

Har lest at når barnet er mellom 4000 og 4500 vurderer de individuelt om mor kan klare fødselen.

Jeg ble før 1. mann vurdert til å ta rtg av bekkenet fordi jeg ( som de sa) under 160.fordi de sa at bekkenstr. kunne følge høyden. men det ble ikke gjort. det endte med at jeg lå i godt over 5 timer med full åpning og ungen kom ikke ut..( kom ut til slutt da hihi)

Men jeg klarte jo fint å få ut lillesøsteren som var veldig mye større da...

KOmmer du til å satse på setefødsel eller ks?

Håper barna snur seg, jeg!!!

lykke til da:)

Skrevet

Jordmor sa at det var ulik praksis fra sykehus til sykehus hvorvidt de foretrakk vaginal fødsel eller keisersnitt ved seteleiet. "mitt" sykehus foretrekker visst vanlig fødsel.

Hadde egentlig tenkt meg en vaginal hodefødsel med badekar, lystgass og hyggelig jordmor.

Men ser jo merkelig nok ikke ut som jeg får lov å bestemme det selv da, hehe.

Foreløpig håper jeg at Lille snur seg og avventer hva de sier på sykehuset. Der kan de måle størrelsen på baby og bekken osv.

Jeg aner ikke hvor stor denne ungen er eller noe.

Er i utgangspunktet innstilt på setefødsel dersom alt ser greit ut.

Vet ikke hvordan jeg skal få hverdagskabalen til å gå opp dersom det blir keisersnitt heller. Elste er ikke to år enda.

Er ihvertfall helt sant som jordmor sier at disse tverr/seteleiene er slitsomme mentalt for den vordene mor 8-)

Skrevet

HEI

Jeg hadde også forespeilet meg en normal fødsel med hodet først.. men.... Blie vel kanskje ikke sånn..

Har også ei lita jente hjemme på 1,5 år og i forhold til ks blir det jo litt vanskelig i forhold til løft osv i og med at hun ikke har barnehageplass....

Og JA!!!!! det er mentalt slitsomt å tenke gjennom hvordan det kanskje skal bli og hva som kan gå galt og hva som skal skje.... hadde vært godt med en avklaring på hvordan en skal føde og evt finne løsning for tiden etterpå.( hvis ks)

Tålmodigheten tøyes kjenner jeg..men men. Vi satser vel ennå på at de snur seg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...