Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har visst at jeg er gravid i to uker i dag er 14+3. Etter at jeg fikk hvite det, har jeg ikke turt å tenke på sex engang. Desuten synes jeg det der litt perrverst. Har innerst inne lyst, men jeg rett og slett tørr ikke. Redd for infeksjoner og greier + å trigge en sa.

Noen som har råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forstår dilemmaet ditt, men det er ikke farlig å ha sex. Det du skal unngå er vibrering i form av dildo o.l. i kjeden, men å ha vanlig samleie med partneren din skal tvert imot være bra for kropp og sjel under graviditeten. Og når barnet blir litt større sies det at orgasme vil kjennes som en slags "massasje" for h*n.

Mitt "problem" er at jeg har økt sexlyst under graviditeten, men mannen min klarer ikke tanken på den tredje parten og får det ikke til. Jeg skulle ønske vi kunne ha masse sex :-) Men har slått meg til ro med at jeg må vente, må respektere at mannen min ikke vil. Så hvis partneren din synes det er greit, burde du gi det et forsøk. Det kan være ekstra godt under graviditeten pga økt blodtilførsel, så noen opplever bl.a. vaginal orgasme for første gang når de er gravide.

Skulle du blø litt etterpå er det heller ikke farlig, ut ifra det jeg har lest. Siden man har økt mengde blod under graviditeten, skal det kanskje ikke så mye til før man blør litt hvis man f.eks. får en liten rift inni der. Men hvis du tør å snakke om det med lege/jordmor vil du kanskje bli mer beroliget - siden de er fagpersonell.

Skrevet

tusen takk for ett gjennomtenk svar. Er litt nevrotisk gravid:) så jeg er jo redd for allt. Får oppfølging på sykehuset. Det er jeg glad for.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...