Gå til innhold

Dere som har gått ned 10-20 kg i vekt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye gikk du ned, hva gjorde dere for å gå ned i vekt og hvor lang tid brukte dere på dette?

Jeg trenger motivasjon så jeg håper mange vil svare :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg gikk ned 35 kilo på 8 måneder, "eneste" jeg gjorde var å spise mindre og trene mer.

Jeg lå på 1600 kalorier om dagen, trente 5-6 ganger i uka og var generelt innmari streng med meg selv.

Nå derimot har jeg 12 kilo til som skal av, og de har jeg tenkt til å ta med samme tankegangen, men over lenger tid. Orker ikke sulte meg, og har ikke tid til å trene 5-6 ganger i uka, så da får det gå litt saktere denne gangen.

Mine tips er:

- lær deg å like te (om du ikke allerede liker dette), metter og smaker masse forskjellig

- legg bort stekepanna en stund og se hvor mange middager du kan lage uten å steke i olje eller smør

- drikk ett stort glass vann før hvert måltid

- sørg for å gjøre minst en aktiv ting hver dag, gå tur med hunden, trilletur, vaske huset osv.

- slutt å kjøpe inn ting du ikke klarer å styre deg for (den er en utfodring for meg, kan jo ikke nekte mannen brød, og det er min store synd :P)

- kjøp deg en kokebok, blad opp på grønnsakssidene og få litt inspirasjon :) Grønnsaker er mye mer enn kokte gulrøtter og brokkoli :D

- kjøp ting du aldri har prøvd før, feks litchi, granateple, sharonfrukt osv. Nye impulser kan være motiverende :)

- ikke vei deg så ofte, maks en gang annehver uke (helst ikke mer enn en gang i måneden), MÅL deg i stedet en gang i uka, langt mer artig :)

Lykke til :)

Skrevet

Du fikk gode tips fra første anonym, men her er det som fungerte for meg. Jeg advarer, her finnes INGEN enkle løsninger.

Jeg fikk meg en rollemodell. En nabo som er veldig slank og sunn og snart 70. Hun er frisk som en fisk, og jeg tenkte sånn vil jeg også være.

Hun går tur med hunden tre ganger hver dag. Morgen 30 min, middag 1.5-2 timer, kveld 30 min. Jeg har ikke hund, men jeg gikk likevel. Tok med vogna, så fikk babyen luft også.

Hun arbeider i hagen eller huset nesten hele dagen, så det begynte jeg også å gjøre (var i permisjon). Gikk ærend for eldre slektninger, brukte minimum en time på husarbeid, gikk trapper i stedet for heis, gikk til butikken som ligger litt lenger unna. Holdt lav temperatur i huset så det ikke var så fristende å sitte. Ingen tv før etter 21. Syklet eller gikk dit jeg skulle.

Kuttet ut snacks og brus. Gjorde ellers ingenting med maten, men ble av meg selv litt sunnere. Spiste mer grønt og sånt, men ingenting bevisst.

Gikk ned 30 kg i løpet av permisjonen. De er fortsatt borte ett år etter.

Lykke til.

Skrevet

Gikk ned 10 kg på et halvt års tid. Hadde nettopp flytta fra eksen og hadde the time of my life, trente en del og spiste lite. Glemte faktisk ofte å spise, og var mye fyllesjuk.. Anbefaler det ikke, men det funka på meg :)

Skrevet

Jeg har gått ned 10-20 kg mange ganger, jeg..

Minus 20 kg: Herbalife. Gikk opp alt igjen på et år.

Minus 20 kg: Cambrigde kuren: Gikk opp alt igjen på et halvt år

Minus 20 kg: Lavkarbo. Gikk opp alt igjen etter at jeg begynte å spise karbohydrater.

Minus 15 kg: Ketolyse. Følger den ikke nå fordi jeg har vært gravid og ammer, men har bare lagt på meg etpar kg.. Skal i gang igjen etter amming fordi jeg har mer å gå ned..

Skrevet

vel, jeg fikk anoreksi. Så du kan tenke deg selv..!

Skrevet

Jeg har gått ned 35 kg på libra og grete roede kosthold i løpet av det siste året. Begynnte med libra og hoppet over til gr for å få litt ny inspirasjon. Er veldig fornøyd med begge oppleggene.)For min del må jeg ha vanlig mat, jeg takler ikke type suppekur, shaker eller ketolyse ol. Jeg må kunne spise normal mat sammen med familien.

Jeg trener spinning og step minst 3 ganger i uken og klarer å holde vekta stabil med det.

Skrevet

Minus 27 kg i dag, starta for 8 mnd siden. Bruker ingen slankekur, men helt vanlig norsk kosthold.

Passer på å få i meg nok mat, men kutter ut alt det usunne. Ligger på rundt 15-1600 kalorier daglig. Har blitt glad i å gå turer også. Prøver å få til en time hver dag. Har ikke brukt en krone på treningssenter.

Dette klarer du! Det er bare å bestemme seg, og gjøre det du vet er riktig i matveien. Lykke til!:)

Skrevet

Takker for gode råd så nå er det bare å sette igang med nye vaner :-)

Skrevet

Jeg gikk ned 20 kilo for 3 år siden. Lå i utgangspunktet godt over gjennomsnittet vektmessig, og endte opp med perfekt BMI, midt på "normalvektig".

Jeg brukte 1 år på vektnedgangen. Det første halve året spiste jeg sunnere og mindre porsjoner enn før. Det andre halvåret begynte jeg å trene og meldte jeg meg inn i vektklubb.no. Det er de 600,- kronene jeg har fått best valuta for noensinne! Jeg lærte masse om kosthold, trening, kaloriinnhold, porsjoner, osv. Uvurderlig informasjon å ha med seg videre i livet. Samtidig som jeg meldte meg inn i vektklubb kjøpte jeg meg en ergometersykkel til kr. 500,- på Coop Obs. Jeg liker å trene ved å sykle og gå tur, så når det var fint vær gikk jeg ut, og når det var dårlig vær eller jeg ikke hadde barnevakt, syklet jeg inne.

Kiloene mine rant av, og de holdt seg borte helt til jeg ble gravid igjen nå. Jeg spiser sunt nå i svangerskapet, så regner med at disse kiloene forsvinner igjen etter fødselen. Som de nevner over her, varig vekttap får man ikke ved hurtigkurer. Jeg anbefaler deg å finne en treningsform som passer for deg, og å bli med på et nettforum (a la vektklubb) dersom du ønsker å gå ned i vekt. Det er utrolig motiverende å se kurvene som peker nedover der etterhvert som vekten minker...

Skrevet

La oss si du er 90 kilo, og skal/ønsker ned til 70. VIdere kan vi anta at du ikke er i vektoppgang, altså har stabil vekt. Dette vil tilsi at du har et matinntak og et aktivitetsnivå som gir deg en "matchvekt" på 90 kilo.

Den enkleste måten og få varig vektnedgang på er å legge om livsstilen litt etter litt...La oss si du legger inn tre treningøkter i uka, og ikke gjør noe annet, i første omgang..Dette vil føre til at den "Nye" matchvekta går ned til 85 kil0..I løpet av ca 2 mndr, vil du gå ned til den vekta,- og du vil forbli der, da det økte aktivitetsnivå gir deg "Ny" matchvekt..

Antar du enda ikke er fonøyd, men vent med å gjøre mer til 3 trenignøkter i uka er en "Vane" og noe du føler du kan leve med resten av livet..SÅ kan du begynne ( dette er bare eksempler altså)og kutte ut ALT av brus og snop og kjeks osv fra søndag til fredag kveld, etter middag.....Men tillat deg det du vil frdag kveld og lørdag kveld..La oss si dette på sikt gir kroppen en "Ny machvelt" på 78 kilo...Det vil kanskej ta 3 måneder og nå denne vekta, men i tilleg vil du holde vekta, uten og tenke på at du er på slankekur (du skal leve sånn resen av livet), du har sunnere matvaner og har en lavere vekt, som du holder...

De resterende kiloene vil du måtte leve med, ELLER du må gjøre nye endinger som du kan leve med resten av livet som gir noen kilo ned i "machvekt" her og der....

Tar tid, men gikk ned 17 kilo på 3 år på denne måten og har holdt vekta i 3 år.:HAr ikke slanket meg en dag :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...