Venja Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Er helt grønn på oppussing og skal til å male et rom. Vaske vegger først? Tar dere bort alt av lister? Gulvlister, dørlister og vinduslister? Eller lar dere noen av dem stå igjen? Annet jeg bør tenke på? Noen gode tips å dele med meg?
RagnaRettpå Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Først sparkle, pusse, sparkle en gang til og pusse. Så vasker du med kraftvask eller lignende, spør i fargehandelen etter noe som passer, da får du med pussestøvet. Det er IKKE lett å få det pent om du tar ned listene og så setter de opp igjen, så vurder om de er fine nok til å brukes videre. Mitt beste tips er å bruke mye tid på å sette opp maskeringstapen grundig. Og male nøye opp til kanter og lister første strøket. Da trenger du ikke være veldig nøye med senere strøk for å få det dekket, og så blir det tynnere lag og finere overganger når du tar av tapen.
Venja Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2010 Tror ikke vi trenger å sparkle, veggene ser fine ut. Men å la listene stå er notert... Gulvlistene er stortsett bra, men vinduskarmene trenger nok et strøk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå