Gå til innhold

Er det teit å sende kondolansemelding per sms?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så i dødsannonsene at bestemora a til ei venninne (ei jeg ikke snakker ofte med) er død. Er det bare dumt å sende sms med kondolanse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre enn aa ikke si noe i hvert fall. Kjennes det unaturlig ut aa ringe og meddele sin medfoelelse er vel en epost eller sms et ok alternativ. Det er jo hyggelig aa hoere at folk tenker paa en.

Skrevet

Hvis du bruker ordet kondolerer så. Hater det ordet og det er så kaldt og upersonlig.

Men skriver du en medfølende melding er det nok bare koselig.

Skrevet

Ville brukt et annet ord en "kondolerer". Det er så hardt og upersonlig. Og når det i tillegg kommer på sms. Nei, da kan man likegodt la det være

Skrevet

Jeg ville brukt kondolerer for det er det ordet man bruker når noen dør .

Og det er helt greit med sms .

Skrevet

Jeg syns det er greit å sende sms..

Jeg fikk flere sms da moren min døde.

Jeg syns det var koselig å vite at noen tenkte på oss, og deilig samtidig å slippe å snakke med så aaalt for mange.

Send en sms du!

Skrevet

Da foreldrene min ble gravlagt var ordet kondolerer som ble kastet fram her og der det jeg grudde meg mest til. Synes det er like påklistra som disse masseprdouserte meldingene som blir sendt rundt ved jul og nyttår.

"Beklager tapet", "tenker på deg", trist å høre om xxx" er mye bedre.

Alle klare å si kondolerer, men selv hadde jeg bare lyst til å si nevermind og gå da jeg hørte det ordet.

Hater det virkelig.

Skrevet

Jeg sendte melding uten ordet kondolerer. Hun ringte meg opp og sa takk og vi hadde en fin prat.

HI

Skrevet

Jeg fikk flere kondolonsemeldinger på sms. Jeg syntes det var helt greit.

Skrevet

Send gjerne en SMS. Du kan jo skrive at du ringer henne om noen dager når ting ikke er så ferskt lengre. Jeg synes ordet kondolerer er godt å bruke. Det er dekkende.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...