Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Er det sant at når vi dør, så blir vi lagt oppå et gammelt gravsted, der noen andre har blitt lagt før, men familien til den avdøde ikke har råd til å "holde på" gravstedet? Jeg vil ikke bli lagt oppå noen andre!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Det koster ingenting å ha et gravsted på kirkegården. Men det er sant at man blir begravd over andre mennesker, men dette er mennesker som døde for over hunde år siden og hvor ingen lengre steller gravene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Sant,så sant det ikke er en ny kirkegård,da...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har hørt at etter så og så lang tid, må du faktisk betale for å holde på gravplassen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Etter 60 år må man betale ja. Vil man ikke det blir graven slettet, og brukt opp igjen
Cat.68 Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Vi har ihvertfal betalt for gravplassen til sønnen vår. Det er en symbolsk sum som og betalingen varer i 30 år trur jeg det var. Så må man betale igjen om man vil beholde plassen i nye 30 år osv.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Ikke etter 60 år men etter tretti. Ved en feil kom brevet om gravplassen til mormor til faren min som er skilt fra mor og han gadd ikke si ifra til oss andre og dermed ble gravplassen hennes fjernet Vi ble helt fra oss da vi oppdaget det på allehelgensdag og han som er ansvarlig for kirkegården ble helt fortvilet stakkar men det var ikke noe han kunne fikse.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Om man tenker seg om forstår man at dette er sant. Henrik Ibsen sin grav finnes, men tror du alle han gikk på skolen med sine graver fortsatt finnes? Og alle han vokste opp med, alle naboene hans osv? Tenk på hvor mange som har levd før, og tenk på hvor stort areal alle gravene deres ville tatt opp om de fortsatt eksisterte. Når en avdød ikke lenger har noen gjenlevende slektninger eller andre som kan ta vare på gravstedet, eller om vedkommende ikke er et berømt menneske, kommer det en dag da graven står og forfaller. Da blir gravsteinen fjernet, og en ny kiste/ urne blir begravd på samme sted. Vi er så ufattelig mange her i verden, HI, og alle skal vi dø. Det finnes ingen annen løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå