Gå til innhold

Hvor ærlig er dere ovenfor barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, min datter er 3.5 år, hun spurte meg i går, mamma hvor er pappan din. Jeg sa pappan min er død. Er du lei deg spurte hun, nei sa jeg. Hvorfor ikke det, fordi pappan min var en slem mann. Hvorfor var han slem, spørsmålene fortatte.. Han var slem mot mormor. Hva gjorde han med mormor, han slo mormor. Hva gjorde han med deg var det neste.. han slo ikke meg, men siden han slo mormor og jeg er veldig glad i mormor ble jeg veldig lei meg og da var han slem mot meg.

Så sa jeg tenk om pappa hadde slått mamma (bf-vi har et godt forhold), da tror jeg du hadde blitt lei deg også, men det er jo ikke slik. Men slik var det for meg og mormor.. Da sluttet spørsmålene.

Var det galt av meg å svare ærlig. Det forundrer meg hele tiden hvor direkte og voksne små barn kan være. I fjor var jeg i et utdrikknings lag hvor damene ikke kunne fortelle barna på 6 år hva en tampoen var. Slik er ikke jeg og jeg lyver ikke for barnet mitt men forklarer så godt som mulig om hun har spørsmål

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er i det store og hele enig med deg. Jeg tror grensen krysses ved å fortelle barn noe som gjør dem redde og som de/du ikke kan avhjelpe ved forbeholden oppførsel. Ingen vits å skremme dem med noe du samtidig forteller dem at man ikke kan gjøre noe mer. Når det er sagt, har jeg fortalt min 7 år gamle sønn at han ikke skal stoppe og snakke med fremmede eller gå bort til fremmede i bil - og da måtte jeg selvsagt fortelle hvorfor, dvs at enkelte mennesker kan ta med seg andres barn. Mange synes sikkert det er over streken også, men jeg hva om noe skjer og jeg aldri har advart ham?! Huff. Han ferdes fremdeles svært lite omkring på egenhånd (og har 2 min. skolevei), men bedre føre var...

Skrevet

nn 14.22: Synes det er lurt å informere barna om fremmede og risikoen det innebærer dersom man møter på fremmede som ikke er snille. Synes det er like viktig å informere ang fremmede på internett også.. Noen ganger må man nesten bare fortelle de den skremmende sannheten til deres eget beste

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...