Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Når han var 2 år ,nå er han snart 3 og snakker som en foss
LivetErEnLek Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Min eldste var nærmer 3 år før han snakket godt nok til at andre enn jeg og de nærmeste kunne forstå hva han mente. Hun mellomste snakket i setninger da hun var 12 mnd. Hun yngste er 18 mnd og bruker enkeltord, noen klare og noen bare jeg forstår. Så her i huset har vi hele spekteret.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 okei! takker for svar.. har ei jente på 15 mnd som ennå ikke snakker.. bryr seg ikke, virker det som.. har anonym for jeg visste ikke om dette var normalt.. trodde hun hadde språkproblemer,når alle i barselsgruppen vi er i snakker mange ord.. å nå har jeg anonym for jeg føler meg litt dum for at jeg tenkte slik
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Sønnen min er 15 mnd og sier noen ord. Max 2 ord samtidig. Eks "se der". Sier noen vanskelige ord som "etterpå", men de fleste ordene er helt enkle som: Ha, se, der, mamma, pappa, opp, bil, buss o.l. Har hørt jenter ofte er tidligere enn gutter?
LivetErEnLek Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Du skal ikke føle deg dum fordi du tenker sånn. Er jo ikke så rart når man leser her inne, det er ofte bare de som har barn som er tidlig ute som svarer på denne type tråder og da kan man lett tro at det er representativt, og det er det absolutt ikke. Å ikke snakke når man er 15 mnd er helt normalt. Så lenge hun har en begynnende ordforståelse og kommuniserer med dere og andre med kropp og lyder så skal du senke skuldrene og la det hele gå sin gang. Hilsen småbarnspedagog
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Min datter er nå 18 mnd, og har begynt å si to-tre ord sammen. Hun er også tospråklig, og gjør det på begge språkene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 I min definisjon av snakke så var hun ca 2 år. Hadde masse ord og setninger på 4-5 ord. Nå er hun snart 2,5 år og snakker kjempebra og med mange ord i setninger. Men de første enkelt-ordene (utover mamma,pappa) kom vel i 1,5årsalderen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 takk jeanett73! nå ble jeg virkelig lettet! hun er veldig klar i kroppspråket og med lyder.. *puster lettet ut*
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 begge sa mamma da de var rundt 8 - 9 mnd. Eldste pratet da h'n var årsgammel , halvannet år sa h*n flere ord (satte sammen)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå