Gå til innhold

Når begynne med juice? (samme som småtroll 0-1)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kan jeg prøve å gi mini utblandet juice? Har prøvd i over 1 måned å få han til å drikke vann men han nekter. Derfor får han melk til grøten og ellers. Tenkte kansje jeg kunne gi han litt tynn tynn juice også ha mindre å mindre til det blir bare vann men kan jeg det nåt han er strax 5 mnd? Vil helst ikke gi saft men andre forslag tar jeg gjerne i mot

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bare er straks 5 mnd har han hverken behov for vann, juice eller saft... :) Han kan fint greie seg med melk. Også til grøt. Med mindre du tror han ikke får i seg nok væske da? Eller er det noen annen grunn til at du vil at han skal drikke vann?

Skrevet

Min eldste fikk morsmelk eller MME til måltider fram til han var rundt 10 måneder. Da introduserte vi vann til måltid og ga litt mindre melk. Han likte ikke vann med en gang, men det gikk seg til. Er det en spesiell grunn til at du vil gi vann nå? Så sant babyen har flere våte bleier om dagen betyr jo det at den får i seg den væsken den skal ha. Husk at det også er mye væske i maten babyen får!

Min andre sønn på 9 måneder får smake på vann under måltid (liker ikke vann så det er ikke mye han drikker), men får fremdeles flaske etter mating. Funker fint, og jeg er sikker på at han blir lysten på vann etterhvert:)

Skrevet

Det er jo juice av frukt i fruktmos, så i utgangspunktet er det ikke noe farlig i utvanna juice. Det finnes også babysaft.

Er det så ille at han ikke drikker igrunnen? Det er jo ikke så mye væske de trenger når du regner med vann i grøt og mm/mme. Min erfaring er at du gjør det selv en liten bjørnetjeneste:)

Skrevet

Det er vanligvis ikke nødvendig å gi vann når de er så små og får morsmelk eller mme, så jeg ville ikke gitt juice. Prøv imidlertid med litt vann hver dag for å venne han til det.

Skrevet

Tenkte å gi han til grøten. Han drikker en del når han spiser grøt samt etterpå. Og da blir det en ganske høy mengde MME i løpet av en dag. Men får bare fortsett å gi han melk da :)

Skrevet

Helt forferdelig å se hvordan ting har utviklet seg...hvorfor skal en baby på fem mnd få juice?? Dra til tannlegen å få han til å vise deg hva som skjer med tennene til små barn som drikker juice! (Vet at en på fem mnd har begrenset med tenner, men han får det etterhvert og da nytter det ikke å tilby han vann istedenfor juice/saft) Er det dessuten barnet som skal få bestemme hva han skal drikke/spise? Selv om han nekter nå godtar han det etterhvert. Ingen som sulter ihjel foran brødboksen... Ellers så synes jeg du skal forholde deg til de øvrige svarene. Han trenger ingen annen drikke enda! Juice er forøvrig likestilt med saft...

Skrevet

Urtete er et alternativ. Fenikkel, kamille, ammete osv... Da slipper du å tenke på at han drikker for mye mme ila dagen :)

Skrevet

*Joa*: Di små skal helst ikke drikke over 1 liter MME i løpet av et døgn over lengre tid. Det kan få uheldige konsekvenser så såklat jeg bekymrer meg over MME mengden da.

Skal prøve meg på litt urte te :) Takk for svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...