Gå til innhold

annerledes svangerskap enn første to - bekymret


tredjemannpågang

Anbefalte innlegg

Gravid for 3 gang. Eldstemann er 3, yngst 1,5 år. de første to svangerskapene var veldig tøffe. kastet opp i 9 mnd, fikk så bekkenløsing at jeg ikke kunne gå. øm over magen, klarte ikke sove på magen nesten med en gang. denne gangen er kvalmen tilstede, og bekkenet må taes hensyn til for å fungere, men jeg føler jeg slipper så billig unna nå. er 16 uker på vei, og kan forsatt sove på magen. alle sier det er lettere denne gangen fordi jeg har gjort dette før, fordi jeg vet hva jeg tåler og ikke tåler. men er likevel bekymret. dette svangerskapet føles så fullstendig annerledes enn de andre. kjenner meg ikke gravid mesteparten av tiden. så jeg er kjemperedd for at noe har gått galt, at jeg kanskje ikke er gravid, hvorfor ellers er det så lett denne gangen? noen som har erfaringer eller tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er helt normalt med store forskjeller slik. Jeg selv er i mitt 7. svangerskap, og er for første gang ikke kvalm i det hele tatt i et svangerskap. Denne gangen er alt sammen helt forskjellig fra alle de andre gangene som har hatt mer eller mindre likt forløp. Jeg er 16+0 nå og var på ul sist når jeg var 14+1, så jeg vet at alt er bra her. Men føler meg fortsatt ikke gravid ennå jeg har sett småen ligge og sprelle under UL. Det føles ganske sært, og jeg synes det er tidvis litt vanskelig og, for det gjør at jeg bekymrer meg selv om jeg vet at det ikke er grunn for bekymring.

 

Et av mine letteste og sprekeste svangerskap var det 5. svangerskapet da jeg gikk med nr 6 :) Da var jeg kjempesprek og trente helt til over termindato. Så det finnes ingen logikk for hvilke svangerskap som blir tunge og hvilke som blir mer lette osv.

Jeg bare gleder meg til jeg kommer så langt at jeg vil kjenne regelmessig liv der inne, for da vet jeg at jeg i hvert fall vil klare å slappe mer av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dette er mitt svangerskap nr 2 men det er 15 år siden siste gang, så jeg fikk beskjed om at de behandlet dette som førstegangs gravid, og at jeg derfor ikke ville merke symptomene så godt som flergangsfødende og godt var det at de ga beskjed for jeg er nå snart i uke 17 og merker ingenting. Men på mandag var jeg litt urolig for jeg syntes jeg snart burde begynne å merke noe så jeg tok kontakt med fastlegen og fikk komme inn for å høre på fosterlyden og den var kjempefin. Legen sa at så fort jeg ble urolig igjen skulle jeg bare ringe å komme tilbake så skulle hun høre etter fosterlyd , slik at jeg følte meg tryggere og kunne nyte svangeskapet istedefor mange tanker og bli stresset opp. Så ære være en fantastisk fastlege. Så bruk fastlegen til alt har jeg funnet ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...