Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg holder på å slanke meg, og trenger litt hjelp.. Vekta viser så merkelige tal.. I det ene øyeblikket, 94 kg.. 2 timer etterpå, selv om jeg ikke har spist noe, kanskje 94.1... En stund etter der igjen, er den plutselig på 93,7 kg.. Hvorfor???
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Du skal veie deg bare 1 gang i uken om du holder på med slankekur. Hva er poenget med å veie seg flere ganger daglig?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Du drikker og tisser kanskje litt innimellom? Kanskje du forbrenner litt også, eller så er vekta di litt ustabil. Hehe, ingen veier det samme hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Når du skal veie deg, skal du gjøre det om morgenen etter at du har vært på do. Si at du gjør det hver fredag morgen, så vil du fort se om du står opå stedet hvil eller går ned/opp Hørt at mange velger å veie seg på fredagen fremfor mandag, da ting kan skli litt ut i helga Det vet hvertfall jeg alt om
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Kanskje det er så enkelt som at badevekta di trenger nytt batteri??? Jeg er enig med de over her at du bør bare veie deg en gang i uka som anbefalt. Og husk at kroppen trenger litt tid på å bearbeide mat/drikke etter inntak :-)
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Jeg veier meg hver dag for å se hvordan det går. Det er motivasjon for meg uansett hvilken vei det går faktisk. Har jeg vært flink med mat og mosjon går det som oftest litt nedover, men hvis jeg har slurvet så gå det ofte litt opp igjen. Når jeg ser at det går oppover etter en sprekkedag, er det motivasjon til å holde meg på den smale sti... Veier meg bare en gang om dagen, da.. og om morgenen etter at jeg har vært på do, før frokost..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Kroppen din forandrer seg gjennom hele dagen. Du tar inn mat og væske, du kvitter deg med avføring, urin og damp. Prøv å veie deg rett før og rett etter måltider eller dobesøk, så ser du hvorfor Hovedpoenget er å veie seg på samme tid av dagen, og om morgenen, etter dobesøk og før frokost er det som er "likest" fra dag til dag. Om du veier deg hver dag må du huske på å ta resultatet med en klype salt. Men å bruke det som inspirasjon som nn over meg, det er jo en metode. Jeg personlig veier meg ikke. Jeg bruker buksene mine som mål på om jeg holder vekta. Og speilet (men der får jeg alltid beskjed om at jeg ser tjukk ut uansett, så det er en dårlig metode)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå