Gå til innhold

Økt matlyst!


mjhanse

Anbefalte innlegg

I dag har jeg 25 dager igjen og i over en uke nå så har matlysten min blitt vesentlig høyere! Kunne i grunn spiset noe hele tiden utenom sent på kvelden da (da orker ikke magen for det er ikke plass). Jeg blir GAL!!!! Har hele tiden vært veldig bevisst på matinntak og klart å holde meg til det jeg vanligvis spiser. Nå kan jeg ta meg i å spise dobbelt og\eller oftere. Et knekkebrød til kvelds metter ikke lenger etc etc. I tillegg så har jeg allerede lagt på meg 17-18 kilo (er 36+3) Noen som har noen gode råd for å kontrollere seg selv? Eller som spiser noe som øker metthetsfølelsen uten å øke matinntaket? Tenker kun på mat og fødsel om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg veldig igjen her i hva du sier , jeg kunne også spist hele dagen . Jordmor sa til meg at det er veldig viktig å spise litt mindre måltider enn vanlig , men desto oftere .Gjerne 6 ganger for dagen . Og drikk mye vann ! Frukt og yogurt og også bra å spise innimellom .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke lett dette, er selv veldig glad i søtt i tillegg....men prøv unngå det'

Faktisk spise ren kost fett, grovt, meieri smør eks... holder lenge i mabrn og er desto mer sunt enn alle light produktene våre...

self lite og ofte er bra hvis man klarer det, jeg sliter...men det jo stabilt blodsukker som er viktih

 

"ikke slanke tips men fett forbrenner fett"

LYKKE TIL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter.. Jeg prøver i grunn ofte og lite fra før. Men nå sliter jeg :( Frukt og ikke minst yoghurt går det mye av. Og til kvelds lager jeg gjerne smoothie av bær og eplejuice. Men selv om jeg allerede gjør disse tingene så er jeg ekstra sulten om dagen! Sånn som akkurat nå.. Spiste knekkebrød og det burde holdt med et fordi det er det jeg normalt spiser og klarer meg på, MEN MÅTTE bare ha enda et. Og middager er værst. Spiser vanlig også MÅ jeg bare ha enda litt til. Under middagene prøver jeg nesten å skylde på at mannen spiser for to (prøver ubevisst å være "gravid") for at jeg ikke skal ha dårlig samvittighet for at jeg og spiser ekstra. AH dette er en ond sirkel! Skulle gjerne spist et egg til de måltidene jeg ikke føler meg mett fordi proteiner metter godt, men blir så innmari gåen i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et tips til hva du kan spise: Havregrynsgrøt med kanel, litt sukker og rosiner...Det metter, samtidig som det er ganske godt (og ikke minst sunt!!)..Hos meg så hjelper det også for halsbrannen.

 

Håper det kan være til noe hjelp :=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

jeg har to uker igjen og har fått økt matlyst no .Har spist sunt hele tiden men no tenker eg og bare på fødselen og mat.Prøv å spis havregryn til kvelds og masse vann :) men en skal jo kunne spise det en vil når en er gravid, spesielt på slutten. Nyt det mens du kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...