Gå til innhold

Livredd!


TMTVS

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som er like redde som meg? Jeg våkner hver natt og får ikke sove igjen. Jeg er så utrolig redd for å gjøre noe galt, slik at barnet skal ta skade av det. Har en uggen følelse av at det er noe feil med barnet. Var på tidlig ultralyd i uke 12 hos en privat lege i Oslo, og da var alt normalt. Nå er jeg helt sikker på at fosteret er dødt. Skal på UL 31.mars, og jeg både gleder og gruer meg. Er så redd for at det er noe galt! Klarer nesten ikke glede meg over at jeg er gravid. En lærer på skolen sa til meg at siden jeg er så ung kommer jeg ikke til å få den samme morsfølelsen som eldre mødre. Jeg er snart 19 år. Er det noe sant i det læreren sa? Hva er galt med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har også vært veldig redd før at det sku ha vært nåt feil med barnet, har vært på en UL i uke 12, og en i uke 15, å alt va fint å det har vært en lettelse. Å har sånn vanlig UL i bynnelsen av april å no glede æ mæ bare til den!:)

Det blir nok bedre etter du har vært på neste UL :)

 

Nei, det e nok ingen sant i det lærern sa, om man e 14 eller om man e 40 har man jo like mye morsfølelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg tror ikke du er alene om å være bekymret og redd. Jeg var også på tidlig ultralyd i uke 12, og da var jeg overbevist om at fosteret var dødt eller at noe var som det ikke skulle. Pustet lettet ut da alt var i skjønneste orden. Tanken slo meg igjen før første jordmorkontroll nå i uke 14, da hun skulle lytte på hjertelyden. Men heldigvis kunne jeg også da puste lettet ut og høre den nydelige lyden av hjerte som banket. fantastisk! Nå har jeg begynt å roe meg litt, men er fortsatt urolig til tider. Ofte ligger jeg våken etter jeg har gått på do om natten (må alltid opp og tisse) og uroer meg. Men synes det va betryggende da jordmor sa jeg kunne ta kontakt dersom det var noe, også for å få bekreftelse på at alt er bra og høre hjerte slå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også bekymret for at de skal finne en død baby i magen når jeg skal på ultralyd...=( men håper d bare er jeg som overdriver frykten..mange bekymrer seg nok på den måten. Jeg skal ikke på ultralyd før 12/4 så får bare holde ut, men imorra skal jeg til legen å da håper jeg på å få høre hjertelyd! Det er helt sikkert ikke noe galt me barnet ditt.

Jeg vet at læreren din tar FEIL. Biologisk sett er d ikke såååå tidlig å få barn når man er 19, og du viser jo allerede at du har morsfølelse siden du bekymrer deg og tenker på barnet du bærer så mye som du gjør. Tror ikke d er noe som helst galt med deg!=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...