Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er gravid i 8.uke og trenger andres synspunkter og meninger om en del ting. Jeg har tenkt selv mye igjennom dette men likevel kommer jeg ikke fram til en avgjørelse som jeg kan slå meg til ro med. For en stund siden ble jeg kjent med en gutt som jeg falt spladask for selv om jeg er veldig skeptisk til menn og slipper ikke hvem som helst let inn på meg pga. mye vondt jeg har opplevd opp gjennom livet. Vi hadde det veldig fint en god stund helt til jeg fikk et problem med hans hyppige kontakt med sin eks. De har ikke barn eller noe som binder dem sammen...og jeg syntes det var rart med tanke på at han hadde også sagt til meg at han synes ikke det er greit at man har kontakt med ekser. For å gjøre en veldig lang historie kort så fant jeg fort ut at han har servert meg mange løgn i forhold til kontakter som han påsto han har hatt eller hadde. Han begynte å oppføre selv truende ovenfor meg og veldig stygg i språk bruken. Han har slått til meg hardt, mens han selv sier at det er ikke å slå men å klappe til (så hardt at min piercing blir revet av i ansiktet) eller at han har tatt kveler tak på meg? eller dyttet meg slik at jeg har slått ryggen så hardt at jeg hadde seriøse smerter i en mnd's tid. Jeg har besvart med å klappe tilbake i flere tilfeller av desperat forsøk på å forsvare meg. For ikke så lenge siden finner jeg ut av at han har vært utro mot meg. Han sier han er "lei" seg for det og at han ikke mente noe med det (!!!!) han er også veldig dominerende i sex, tenker mest på seg selv. Han var ikke slik i begynnelsen heller men plutselig har det bare tatt helt av for han sa til meg at han aldri har hatt tilgang på så mye sex og at en kvinne har satt så stor pris på han...han har brukt uttrykket "underernært" på sex. Så jeg tar hensyn til han og gir han alt med kjærlighet, og hva takker han med med?? han bedrar meg. Ikke gjør han det med stil heller, Jeg er en kvinne som menn gir lange blikk til og at han finner på å bedra meg skjønner jeg bare ikke. Uansett...for nesten 3 uker siden finner jeg ut at jeg er gravid....og ting har virkelig blitt vanskelig for meg. Vi har hatt mange diskusjoner og krangler...fram og tilbake....vi bor ikke sammen, men han mener at vi "må" flytte sammen dersom jeg skal ha barnet. Tydeligvis har han ikke skjønt hva som er problemet med at jeg ikke stoler på han og at jeg ikke føler meg trygg hos han.Dette er en person som 90% av tiden sier " Jeg..." Je selv har hatt mye følelser på gang fram og tilbake når det gjelder svangerskapet. Jeg har en gang for 8 år siden tatt abort etter en voldtekt og det var et helvete jeg gikk i gjennom. Opplevelsen min nå kan jeg vel si er nesten verre.....jeg stolte på han. Han er mer for abort, og han bruker argumenter som at jeg har gått på antibiotika kur som ikke egner seg til gravide (pga. nyrebekkenbetennelse) og smertestillende. Han kritiserer meg hele tiden og prøver å provosere meg. Han stresser meg hele tiden og tar ikke hesyn til noe. Senest i går kveld sier han (etter at jeg snakket og diskuterte med han om alt mulig vesentlig) "Se å fjern det!" Jeg ble stille og sa ikke noe mer.....Jeg er så såret og har aldri følt meg så ensom og usikker før, jeg som alltid har vært stødig og sterk står ovenfor et av de vanskeligste valgene mine...og jeg kan ikke gjøre noe med det. Jeg har tenkt mye rundt det å bære det fram, det er det som frister meg mest, men jeg tror ikke det er det som er best for barnet. Jeg er selv et barn som ble født uønsket, og vokst opp med en stefar som kalte meg for horeunge hele livet. Skal jeg da gi barnet mitt en far som han? eller skal jeg skåne mitt barn mot det? akkurat nå ser jeg på det sist nevnte som beste alternativ......Det erså mye jeg har på hjertet...men så altfor få ord som kan settes på det for å klare å gjengi det jeg føler av smerte......
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Sånn umiddelbart må jeg bare si at JEG ville IKKE hatt barn med denne mannen! Han har klare psykopattendenser, og ikke tro at dette blir bedre. Løp, jente, løøøp!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Uavhengig av hva du velger med tanke på abort er en ting uansett helt klart: Denne mannen er ikke bra for deg eller barnet! Han må bort! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Ja, får du barn med denne mannen er knyttet til ham for livet. Du høres ikke så veldig gammel ut heller, så jeg må innrømme at jeg tenker at det beste ville være å ta abort, selv om jeg ikke kan sette meg til dommer over slikt.
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Jeg forstaar godt at du har det vanskelig. Hva med aa ta en prat med legen din hvis du har en ok lege, eller se om amathea kan prate litt med deg. Du trenger nok aa snakke med noen kjaere deg. Varme tanker herifra.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 ditt valg angående å beholde eller ikke,men uansett-hemmelig adresse...velger du å beholde babyen, bør du sørge for besøksforbud og samvær under tilsyn, denne mannen er riv ruskende gal..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Uansett hva du velger, MÅ du bort fra denne mannen!!! I denne sammenhengen er det "uvesentlig" at han er utro, han er voldlig og DET ER HELT UTILGIVELIG! Ville nok tatt abort, selvom jeg normalt er "imot" det...
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Huff, du forstår sikkert at ingen andre kan ta denne avgjørelsen for deg, ikke sant? Det er jo du som må leve med konsekvensene av valget ditt, og da er jo ikke vi der for deg. Så trist å høre at livet har trøblet seg sånn til for deg. Men jeg må si som annen anonym at denne mannen høres veldig skummel ut. Jeg ville ikke fått barn med ham, fordi barn innebærer et livslangt samarbeid, og psykisk ustabile mennesker kan få det for seg at de har et slags "eierskap" overfor det mennesket de har barn med. Altså kan du risikere aldri å få fred fra ham selv om dere skulle gå hver deres vei. Du forteller litt om din egen oppvekst også. Det gjør meg vondt å lese. For å være helt ærlig synes jeg du skulle konsentrere deg om å bli lykkelig i ditt eget liv nå, og ikke bruke mer tid på denne mannen eller andre som gjør deg vondt. Du har opplevd mye smerte, og det forsvinner ikke av seg selv. Du må bearbeide det og vokse på det. Kanskje skullle du fått profesjonell hjelp også. Mange har hatt nytte av det. Uansett hva du velger ønsker jeg deg alt godt og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Skal du forholde deg til denne mannen blir du aldri noen god mor. Det kommer du aldri til å kunne tilgi deg selv. Snakker desverre av erfaring. Løøøøøøøøøøp og aldri se deg tilbake!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har store problemer med tanken på abort, tror aldri jeg ville klart å gjennomføre en abort selv.. MEN, denne mannen som du beskriver her høres veldig skummel ut, tydelige psykopatiske trekk! Jeg ville aldri turt å få barn med en sånn mann, om du får dette barnet må du forholde deg til denne mannen som barnefar resten av ditt liv, vil du det? Jeg har selv vokst opp med en far som er bipolar og med psykopatiske trekk, jeg hadde ikke fått barn med en lignende mann! Det er jo egentlig bare du som kan avgjøre hva du skal gjøre, men ikke slipp denne mannen nærmere inn på deg, han kommer til å knuse deg! Vil du beholde barnet så belag deg på å bli alenemor og ta deg av barnet selv. Les litt om psykopater og se om du ikke kan kjenne igjen noen av faresignalene og ta de seriøst. Ønsker deg virkelig lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #11 Skrevet 17. mars 2010 Ikke knytt deg til denne mannen på noen som helst måte! Få han ut av livet ditt øyeblikkelig!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #12 Skrevet 17. mars 2010 Kan legge til at jeg har et veldig godt forholdt til barna det gjelder, de er 17 og 20, og bærer ingen nag til meg. De vet hvordan faren er, og elsker meg for den jeg er, og vet jeg har gjort så godt jeg kunne. En liten trøst, men finner ikke tilgivelse for meg selv desverre
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #13 Skrevet 17. mars 2010 etter disse voldsepisodene å bedømme, så høres det ut som om det er eksen min du er sammen med...(skjønner jo at det ikke er han, men jeg vet hviket dilemma du nå står overfor...) jeg har 2 barn med denne mannen, og har levd i frykt i over 3 år... vi gikk gjennom en nesten 10 mnd lang rettsak ang barnefordelingen... han var ikke int i barna, emn han ville gjøre hva som helst for å gjøre livet vanskelig for meg... og jeg tror jo at dersom du velger å bære frem dette barnet, så frykter jeg at du vil måtte gjennomgå ting som er desto tyngre og tøffere enn det du klarer å fårestille deg idag... akkurat nå frykter du for din egen sikkerhet... tenk at dersom du velger å bære frem barnet, så er det flere som er i "skudd sonen" vet at det er vanskelig... men jeg vet også hvor vanskelig dette kan bli for deg senere.. han kan jo faktisk skade deg så mye at du ikke er i stand til å ta vare på barnet når det e rfødt.. å da er det kanskje han som får ansvaret.. hva gjør du da? eller han kan skade deg så mye at også barnet blir skadet og må¨leve med dette resten av livet... ønsker deg uansett lykke til... skulle ønske du slapp å ta dette valget! *klem* *frøken fryd*
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #14 Skrevet 17. mars 2010 Det du må bestemme deg for er om du vil ha denne mannen i livet ditt i 20 år .
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #15 Skrevet 17. mars 2010 For all del kvitt deg med det psykopatiske mannebeinet!!! Hvis du velger å få barnet, så anbefaler jeg deg å skrive opp far som ukjent ved fødsel. Bare du vet om du virkelig vil ha barnet. Lykke til ;-) Sender deg en stor og varm klem.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 Jeg hadde heller ALDRI valgt å få barn med denne mannen! Ja, det er brutalt - men dette er ikke et liv som et lite, uskyldig barn fortjener å vokse opp i. Føler med deg - heier på deg - og håper du finner drømmemannen som du kan få de barna du ønsker deg med! Stor klem!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #18 Skrevet 17. mars 2010 Ta abort. Få han ut av livet ditt, og start på nytt. Du fortjener noen som er mye mye bedre. Og menn som dette forandrer seg ALDRI.... LØP KVINNEMENNESKE!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #19 Skrevet 17. mars 2010 http://home.c2i.net/mirabella/psykopatix.html Dette er som å lese om pappaen min.. Mamma hadde et helvete for å komme fri fra han og jeg unner ikke noen å oppleve alt det vi barna opplevde i den prosessen. Jeg har i dag ingen kontakt med pappa, men det har ikke vært noen enkel prosess det heller, jeg er jo glad i han også. Men en mann som bruker opp sine barn er ingen god far! Ønsker deg alt godt og håper du finner ut av det, men jeg hadde ikke fått barn med en sånn mann. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #20 Skrevet 17. mars 2010 Si at du skal ta abort, så rømmer du så langt du kommer. Ikke oppgi noen far når barnet er født, for da må den skumle typen ha samvær med barnet.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #21 Skrevet 17. mars 2010 Uansett om du velger å beholde barnet eller ei,så kvitt deg iallefall med mannen. Herregud,hvordan kan man IKKE se det?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #22 Skrevet 17. mars 2010 Dere som sier dere hadde selv en vond oppvekst, ville dere heller ha vært en abort om dere fikk velge? Bf kan faktisk få besøksforbud, rettens vei.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #23 Skrevet 17. mars 2010 Si at du har tatt abort.Dra fra han.Behold ungen.Og skriv far ukjent i papirene..Det var det som streifet meg her..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #24 Skrevet 17. mars 2010 12:59: Hun kan ikke hindre denne mannen i å treffe barnet pga ting hun hevder. Hun har nok ingen bevis for hva som har skjedd. HI: Jeg syntes at det viktigste du gjør nå er å anmelde han for volden han har gjort mot deg. Spar på truende SMS'er, mailer og ta gjerne opp samtaler. Du trenger bevis for å evt beskytte barnet hvis du velger å beholde. Hvis jeg var deg ville jeg ikke fått barn med denne mannen, husk at han er faren og har derfor alle rettigheter til barnet som far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå