LillaGorilla♥♥ Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Eira isåfall- Eir blir litt for 'kjønnsløst' for min smak, hadde lurt på om det var jente eller gutt hvis jeg ikke kjente personen. Emre er fint. Men det er jo ikke mine barn som skal ha navna.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Heller mest til Eira ja, greit å kunne si kjønn utfra navn. Men funker Eira sammen med mellomnavn? Er helt lost for tida her, så lite oppfinnsom at det er en gru..de andre ungene har mellomnavn, så vil gjerne ha det denne gangen og..og hva funker sammen med Emre?
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Slekta til mannen i Namsos mente at Eira hoertes ut som troendersk for rustet. Derfor falt ut navnet her i gaarden, men jeg som austlending liker navnet godt da
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 Hehe, bor i Steinkjer, er østlending jeg. så har hørt endel navn/uttalelser av navn som ikke ligner det som jeg kjener hjemmefra gitt..merkelig det de.Men syns navnet er så fint, litt uvanlig,men ikke helt på trynet oppkonstruert.
Gjest Skrevet 17. mars 2010 #6 Skrevet 17. mars 2010 Som sagt, for min del skulle jeg gjerne brukt det, men mannen ville ikke da det ble saa feil for hans side av familien.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #7 Skrevet 17. mars 2010 Eira er jo et samisk etternavn. Og Emre er fint, men har dere tyrkiske aner, siden dere velger tyrkisk navn?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Ingen tyrkiske aner nei. Er det Emre som er tyrkisk? Visste jeg faktisk ikke..har tenkt mer på det som en omskrivning av Imre, pluss at det er fler heilnorske gutter jeg har hørt som har det navnet Var ikke klar over at Eira er et etternavn, det er jo brukt endel som foravn og.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Eira til jente :-) Hvis mellomste ble jente hadde det nok blitt det navnet. Hva med Trym, Brage eller Storm?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #10 Skrevet 17. mars 2010 Nær venekrets har tatt både Trym og Brage, ,Storm er fnt, men spørs på den kommende pappaen..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #12 Skrevet 17. mars 2010 Ulv, Loke og Ask er så absolutt med på lista!!! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå