gullegget Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Fikk se i uke 18 at morkaka lå over åpningen. I går var jeg på ny sjekk uke 31+3. Lillegutt lå godt ned i bekkenet med hodet, så ho hadde vanskeligheter med å se om morkaka hadde flyttet seg helt vekk. Men så etterhvert at den fortsatt lå litt over:( Skal på ny sjekk om 3 uker. Så nå er det bare å gå å tenke i 3 uker til:( Jeg var så sikker på at den hadde flyttet seg helt vekk. Jeg har født 3 ganger før, og jeg vil føde vaginalt denne gangen også!! Jordmor ville at jeg skulle sjekke livmorhalsen når jeg først var på sykehuset. Har hatt mye trykk og modnings smerter. Men jeg orket ikke enda en dårlig nyhet, så jeg droppet det. Men det angrer jeg på nå. For jeg kan ikke trille turer i det nydelige været uten å få smertene. Hadde de sett på ul at smertene ikke hadde virkning, så hadde jeg sluppet å ta det med ro nå!! Jeg fikk i hvertfall se en liten gutt som vokser som han skal:) Var litt over gjennomsnittet, veide ca 1700 gr.Men de andre 3 veide over 4000 gr så det vil nok denne karen også gjøre:) Noen andre som har erfaring med dette?
♥ Ble april barn ♥ Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har nettopp vært innlagt med blødninger pga morkaka dekker indre mormunning totalt. Er nå i uke 30. Fikk høre at i bestefall så kan barnet bli med på å dra morkaka opp hvis den legger seg med hode ned. Min baby ligger på tvers. God plass har der inne Hvis din gutt ligger med hode ned så har du ifølge legen jeg snakket med sjanser. På meg virker det desverre ikke like sansynelig da den dekker totalt og er 4cm over. Jeg må også bare holde meg rolig for å ikke proviser frem flere blødninger. Skal nå tilbake etter påske for se om det er forandringer. Du må ha lykke til. Det går nok bra. Er ening at normal fødsel er best. Har hatt begge deler og normal fødsel følte jeg var den beste opplevelsen for mitt vedkommende.
gullegget Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 17. mars 2010 Jeg har heldigvis ikke hatt noen blødninger:) Får håpe du ikke blør mere! Takk for gode nyheter!! Jordmora sa ingenting om noe. Ho jeg hadde i uke 18, bablet i vei om noe jeg ikke skal skrive her. Men ho skremte vettet av meg. Så min jordmor ble litt irritert når jeg fortalte hva ho hadde sagt, Vil jo heller høre positive ting! Morkaka hadde flyttet seg fra fremre vegg, men det var fortsatt litt vev over. Men ho slet veldig med å se pga hodet som dekket. Vi fikk se ansiktet hans flere ganger da:) Samme profil som brødrene:) Lykke til til deg også! Og tusen takk for oppmuntringen:)!! Jeg trengte det!
ano`num *17.03.10* Skrevet 17. mars 2010 #4 Skrevet 17. mars 2010 Jeg måtte tilbake hele 3 ganger før de konstanterte at morkaka fatisk lå langt oppe :/ Vet ikke hva de rotet med jeg. Var mye om og men og kanskje. Var inne til kontroll for andre ting, men den morkaka havnet som en gjenganger. Usikker på hvor den ligger opplegg. Forskjellige som tok ul hver gang også, så kan ikke skylde på dårlig kunnskap akkurat.
Lillegull2008&2010 Skrevet 18. mars 2010 #5 Skrevet 18. mars 2010 Føler veldig med deg Skal selv ta keisersnitt om en uke pga samme problem. Fikk vite det igår (37+3) og skuffelsen er veldig stor, så begynte jo selvfølgelig å gråte på kontoret. Den største skuffelsen har lagt seg nå, jeg må jo bare innfinne meg i at det blir slik og at det faktisk er være farlig å føde normalt nå. Hadde så veldig gjerne lyst å føde normalt denne gangen også, men slik blir det ikke. Har jo lest og hørt at det faktisk er sjeldent å måtte ta keisersnitt pga dette, så du har jo enda gode sjanser
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå