Gå til innhold

Legen "lo" av meg :o((


rima

Anbefalte innlegg

Ja, dere som har vært her en stund vet hvordan vi har hatt det en tid nå med lillebror som kaver og styrer om natten. Våken en gang i timen og bare styrer.

I dag var jeg til legen med han på etterkontroll med ørebetennelsen. Alt så fint ut. Da jeg ymtet frampå om falsk mandel og pusteproblemer om natten, nesten lo han av meg. Det var litt sånn; "Du må da forstå at han er en baby, det kan være tenenr, og babyer sover urolig og av og til ikke i det hele tatt".

Prøvde å si at dette har pågått i tre måneder nå med oppvåkning en gang i timen hele natten med hyl og gråt. Fikk ingen forståelse. Er visst bare noe som må gå seg til.

 

Det vi hadde håpet på var jo å få avklart OM han har noe i luftveiene. Fælt å skulle være hard med en som ikke får puste tenker jeg. Men vi skal da prøve å være litt hardere med han om natten og se om det ikke går seg til. Tror nok at det retter seg til slutt :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff jeg er ikke alltid helt imponert over alle leger altså. Noen av dem har visst glemt hva empati og forståelse betyr. Og synes en del av dem er litt raske til å avfeie problemere som gjelder baby. ALT er liksom vanlig når man kommer med noe som angår baby. Det fikk vi smertelig erfare da vi først etter å ha gått til lege nr 2 da knerten var 2 uker og bare kastet opp ble sendt til sykehus i siste liten. (hs: "det er jo vanlig å gulpe en del", lege 1: "Det er helt vanlig å store mengder gulp og dagens bleier er så gode at det er ikke alltid man merker at de har tisset." Lege 2: "dette er alarmerende vi må få gutten på sykehus") Kan være jeg blir litt ekstra lett irritert over leger etter den opplevelsen. Men kan de ikke for svarte ta oss mammaer på alvor. Ikke alltid det bare er en overbekymret mamma uten grunn. Og om det så er det, så kan de koste på seg å vise litt forståelse. Aiai, dagens utblåsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette var vondt å høre!! :o( Fy skam på legen deres!! Enig med hilde: at ikke helsepersonell kan bli litt flinkere til å lytte til oss mammaer som kjenner babyene våre så godt. For all del, det beste er jo om alt er i skjønneste orden med lillebror, men som du sier rima: man må vite med sikkerhet at det ikke er noe som plager han før man setter hardt mot hardt. Veldig lett for andre å avskrive all sutring og nattevåk til tenner...

 

Jeg har vært borti maaange leger i kraft av mitt yrke, og det finnes gode leger og dårlige leger... og gode leger med dårlige dager :o/ Men de aller aller flinkeste er de som tar deg og dine bekymringer på alvor HVER gang, samme hva det skulle være, og behandler deg som et medmenneske. Man skulle tro det var en selvfølge, men det er det altså ikke.

 

Lykke til videre! Håper dere finner ut av det med lillebror, og ønsker dere på det sterkeste bedre netter snart...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja får virkelig håpe at denne legen vet hva som stemmer, så det ikke er noe galt med lillebror. Men kunne virkelig tatt det opp på en annen måte.

 

Er ikke lett å være mamma når det er slike situasjoner. Hører noe fra hs, noe fra en lege og noe helt annet fra en annen lege.

 

Lykke til med natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo IKKE greit Rima!!!

Klarer du ikke roe deg med tanken er det ingenting i veien for å gå ett annet sted å få en ny vurdering!! Ikk elett å være hard når en EGENTLIG tror noe er gale...

 

Hold oss oppdatert på hvordan dette går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var skikkelig kjedelig å høre.... Så klart er jo det beste om det ikke er noe ! Men, hadde jo vært greit å vite da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...