Gå til innhold

Symfysemål på 41 cm i uke 38

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det flere som har så høye mål?

Jeg ble sendt videre til ultralyd pga min enorme vekst på kort tid så nå venter jeg på telefon fra sykhuset....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, forrige sv.skap var jeg 43cm i uke 38......

nå er jeg i uke 33, i forrige uke hadde jeg sf-mål på 35 cm....

Skrevet

er uke 28og har sf mål på 31 cm, xtra ul kontroll på mandag :)

Skrevet

Dytter!

Ja jeg er jo urolig for å føde en stor baby så ønsker jo ikke overtid om det viser seg at jeg fortsette å vokse slik...

Skrevet

40cm i uke 36, ul et par dager senere viste en baby med 0,5% vekst i pluss.

38cm i uke 40.

Konklusjonen er vell at babyen har god plass og ligger å breier seg skikkelig der inne?

Har vært på ul hver 3.uke og vekstkontrollene har vært jevn hele veien, så jeg tror ikke de har gjort en feil der.

Hun sjekket flere ganger også.

Skrevet

Venter som bare det på telefon fra sykhuset om å få time til estimering av størrelse, men de jobber visst ikke lynkjapt der inne på SØF....

Håper jeg får vite noe i dag om når jeg skal inn. Føler hver dag teller jeg nå....Vil heller føde nå, 14 dager før og få en på 4 kg enn å vente 2-3 uker og få en "monster" baby som jeg ikke klarer å føde normalt. :(

Skrevet

dytter

Skrevet

jeg har vært på kontroll ¨på sykehuset i dag pga det nøyaktig motsatte. jeg har et mål som er lavt og som har flatet ut. tidligere i svangerskapet så var det helt øverst i det grønne feltet så vi trodde jo at dette kom til å bli et stort barn. jeg spurte legen om dette med sfmål og han svarte at dette var jo igrunn bare et utvendig grovmål og stemte "dårlig" med det som var på innsiden. veldig mye pga hvordan babyen lå under målingene, mengde fostervann, hvem som foretok målingene o.l. et høyt sfmål er med andre ord ikke ensbetydende med monsterbabyer;)

Skrevet

Hei

Jeg var omtrent der forrige svangerskap. Var på ekstra oppfølging, men de ville ikke gjøre vekstestimering. Etter det jeg har hørt er det liten vits i, da de ofte bommer, både en og to kg for mye.

11 dager før termin kom ei jente på 4370g og 52cm til verden på to og en halv time. Kjapp og grei fødsel, om enn littt intens. Store mål behøver ikke å bety vanskelig fødsel.

Lykke til.

Skrevet

ja!

Jeg var inne til ultralyd i dag og han er ca. 3900 nå....

Skrevet

Jeg er i uke 36+4 og har et symfysemål på 37,5 cm. Jordmor mente at jeg kan ha mye fostervann. Det er de siste 5 ukene magen plutselig har vokst så mye. Skal til ny kontroll om en uke.

Skrevet

dytter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...