Gå til innhold

7 mnd gammel baby til dagmamma 8-16 hver dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venninne av meg er nødt til å komme seg ut i jobb pga økonomien. Hun er hjemme med to små nå, en på 3 år og en på 7 mnd. Men jeg blir litt skeptisk til at hun skal sette bort denne lille jenta i 8 timer hver dag? Hvilke synspunkter har dere? Hun er en veldig god mor, og jeg tviler ikke på at hun vil være 100% tilstede for barna før og etter jobb og i helger. Tre-åringen og minste går veldig godt overens, og de vil gå sammen, bestemoren til barna vil også kunne hente de for litt kortere dager noen ganger i uka (men det blir jo fortsatt ikke deres mamma..). Dagmammaen har for øvrig selv en jente på 6 mnd og en på 3 år..

Men jeg tenker vel mest på meg selv kanskje, hadde aldri i verden klart å sette minstejenta mi hos dagmamma så tidlig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde de ikke vaert for at jeg fikk pappaen sine uker, saa har jeg ogsaa maattet ut i jobb naar junior blir 7 mnd, og da har jeg jo ikke mye valg. Jeg tok 100 % i 44 uker, dvs at fra jeg gikk ut i permisjon og til jeg maattet begynne i jobb igjen, saa hadde han vaert 7 mnd, saa egentlig er det vel ikke unormalt.

Skrevet

Jeg er glad jeg ikke behøver å sette bort min datter på 7 mnd hos andre så lenge, men må man så må man vel. Ellers så er det vel egentlig greit nok. I hvertfall min jente sover ca 3-4 time tilsammen på de timene mellom kl 8 og 16, så dermed står det igjen 4-5 våkne timer, og det er jo ikke såååå ille. Ugunstig siden 7-15 mnds alder er den alderen de visst knytter seg mest til omsorgspersonene, men med en veldig god dagmamma burde det jo gå greit. Man kan jo prøve å se det som at den lille bare får enda flere gode omsorgspersoner rundt seg?

Skrevet

Veldig mange franske barn, for eksempel, begynner hos dagmamma når de er mellom 4 mnd og 6 mnd gamle. Dagmamma er nok et bedre alternativ enn barnehage for så små barn.

Skrevet

La venninnen din gjøre det som er best for sine barn og så gjør du det som er best for dine barn. Ville det være bedre om barna hennes sultet?

Jeg har forøvrig også en på 7 mnd og ville slitt med å sende henne til dagmamma så tidlig. Men er det det som må til for at familien skal klare seg økonomisk så gjør man det. Heldigvis er jeg ikke i den situasjonen.

Skrevet

Så fint at du bryr deg om venninna di, og barna hennes da. Men dette blir litt for mye spørr du meg!

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg slipper det selv, men har man ikke noe annet alternativ, så må man jo bare det. Ungen må ha mat i magen og tak over hodet også, og da må ofte mamma jobbe.

Selv sliter jeg jo med å dra fra jentungen min for å jobbe- og hun er 11 mnd og dessuten hjemme med pappaen sin. Men det handler jo bare om mine følelser, og ikke at ungen har det så fælt, akkurat.

Skrevet

Jeg har vært dagmamma til 2 barn fra de var 8mnd:) Det gikk helt fint, ungene storkoste seg:)

Skrevet

Slutt å bekymre deg!! Tenk i mange andre land, bl.a Spania, Frankrike og USA så er babyene bitte små (ned til 6 uker gamle) når de blir satt til andre pga. foreldrene ikke har krav på permisjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...