Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #1 Skrevet 17. mars 2010 Jeg blir ble permitert i fra jobben idag og skal derfor kun jobbe frem til påske. Men har jge krav på noe dagpenger? og kan jeg jobbe så mye jeg vil andre steder f. eks på et eldresenter uten at det går ut over dagpengene mine?
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #2 Skrevet 17. mars 2010 Du har sansynligvis krav på dagpenger,ja. Du bør ta kontakt med nav så fort som mulig egentlig. Du kan jobbe,men tror nok det går utover dagpengene...Tror du må sende meldekort og der må du fylle inn hvor mye du har jobbet og blir trekt i utbetalinga fra nav.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #3 Skrevet 17. mars 2010 Du har krav på penger fra nav, der får du ca 60% av den lønnen du har i dag som dagpenger. Mannen min er også permitert så dette vet jeg.. Det er ikke noe problem å jobbe, men du må melde fra til nav for det er ulovlig å ta imot både dagpenger og lønn samtidig, det er i tilfelle trygdesvindel og straffbart. Du får ikke automatisk penger fra nav heller, du må søke om det så du bør ta kontakt med dem umiddelbart. De krever naturligvis skrivtig bevis fra arbeidsgiveren din på at du er permitert. Mannen min kontaktet et bemanningsbyrå og har jobbet nesten hele tiden han. Hadde dagpenger noen uker før han fikk jobb, men etter det har han jobbet på korte kontrakter (engasjement) og tjent greie penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå