Gå til innhold

ville du leid ut til en nordlening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har leid ut kjelleren til en nordlening, og svigermor syns detter er skikkelig flaut, og sier at dette må ikke komme ut slik at hennes vennniner får vite om det.

Har foresten ikke hørt at vedkommende har sagt hjerneskada nei.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper virkelig dette er en spøk. For 50-60 år siden var Oslofolk livredde nordlendinger, og ville ikke leie ut til oss. Dette er noe man ler av i dag - vel, ikke alle da, tydeligvis. Synes virkelig svigermoren din at det er flaut? Og hun har det bra sånn ellers?

Skrevet

Ja hadde leid ut til en nordlending. Merkelig svigermor du har.

Skrevet

Hadde spredd "ryktet" med vilje, for å drite ut svigermor. Herregud for ei lite opplyst dame!

Skrevet

hadde overhodet ikke hatt noen problemer med det, men nå er jeg finnmarking da;)

Skrevet

Hehe, artig....

Men denne holdningen var reell blant mange "finere" Oslo-folk helt fram til 70-tallet, dessverre.

Skrevet

selvfølgelig!! vi e da koselige folk syns nu æ !

Skrevet

Selvsagt ikke, og det kun for at alle nordlendinger er primitive samer, bor i gammer, bader bare når isen er gått i fjordene, føder alene i skauen, og spiser rått reinsdyrkjøtt.

Skrevet

nordlenninger er stortsett ikke samer, er mest finnmarkinger som er det.

Nordlenninger og finnmarkinger er ikke det samme!!

Men jeg er finnmarking, og forsvarer ikke nordlenninger, vil bare ikke bli forvekslet.

Skrevet

Hahahaha dette er DET dummeste innlegget jeg har lest ever. Hohoho nå ler jeg godt, snakker om!

*hilsen en nordlenning*

Skrevet

Nei, ikke hvis det hadde stått mellom en østlending og en nordlenning. Av den grunn at nordlenninger generelt er veldig høylytte og har en FÆL dialekt.

Skrevet

Men jeg er finnmarking, og forsvarer ikke nordlenninger, vil bare ikke bli forvekslet.

----------

Og der beviste du at finnmarkinger er dumme og ikke skjønner hverken ironi eller en spøk......;)

Skrevet

Jeg hadde leid ut til den jeg kom best overens med og den som virker som mest sikker betaler.

En dialekt har veldig lite å si for meg.. Men jeg synes nå at nordlendinger er morsommere enn mange andre, så mulig jeg hadde foreturkket en nordlending......

Skrevet

Nei, fyttigrisen, dæ hadde e aldri tørt å jær asså.. Seriøst, e hadde nok ikke leid ut te nån andre enn ei finere byfrøken. Probleme e jo at e e nordlending, og dæ ikke e så mange finere byfrøkner her.. ;)

Så då e dæ jo bra at vi ikke har utleiemulighetæ, og har heile huset før oss sjøl, bære nordlendingæ, heile bunten! :D

Skrevet

Aldri hørt om dette før... Flaut å leie ut til nordlendinger?? Hmmm..

Så noen kommenterte at de ikke ville gjort det pga de snakker høyt og har stygg dialekt...vel, da hadde i såfall jeg slitt med å leie ut til bergensere...

Skrevet

Frognerfrue som har sett sine beste dager hu svigermora di?

Jeg hadde ikke brydd meg nei og hadde leid ut til hvem enn virket som en ok leieboer.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ville valgt østlendingen fremfor nordlendingen. Vi leier ut to hybler, men har aldri leid ut til nordlendinger.

Jeg ville heller valgt en muslim enn en nordlending.

Skrevet

Ja, hvorfor i all verden ikke? Bestevenninna mi og stefaren min er begge nordlendinger, og de er da greie folk begge to. Har ikke møtt på noen farlige nordlendinger sånn ellers heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...