Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Føler ikke at jeg har nok i meg til å ha 2, elsker lille barnet mitt. Men føler ikke noe savn til å få flere som jeg gjorde før jeg ble gravid. Vil alle ha 2 eller fler?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Jeg vet ikke enda, jeg er fortsatt bare gravid. Før jeg ble gravid så sa jeg at jeg ville ha 2 eller 3. Men har hatt en slitsom graviditet og ser ikke helt for meg hvordan jeg skal klare flere graviditeter.
Miztery Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har egentlig ikke et veldig stort behov for flere barn, har ei på snart ni år, og ser på det som en utfordring å skulle begynne på nytt.. Men samboeren min har veldig lyst på, så vi er prøvere, og jeg kommer nok til å bli veldig glad hvis jeg blir gravid igjen, men har et litt ambivalent forhold til dette med å få en til.. Egentlig skulle jeg ikke ha barn i det hele tatt, men jeg er veldig glad for hun jeg allerede har fått!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar, føler meg nesten som en dårlig person for at jeg ikke vil ha flere barn. Kommer fra en stor familie og alle mine søsken har mange barn.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Jeg kunne også tenkt meg å bare ha et barn, men mannen min er litt uenig... Han har 3 søsken, så forstår han litt... Jeg tenker i såfall en egenprodusert og kanskje et fosterbarn. HI, det er bare du som kan bestemme hvor mange barn du vil ha. Andre har ingenting med det! Du er hvertfall ikke noe dårligere person pga det!!
litenmensøt Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Sikket flere som bare vil ha et barn. Men når jeg ser hvordan mine barn har glede av hverandre og jeg har hatt glede av mine søsken, ville jeg aldri valgt å få bare et barn.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Dere som bare vil ha ett barn, er dere enebarn selv?
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #10 Skrevet 16. mars 2010 23.15 her. Jeg er heller ikke enebarn. Har en storebror..
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #11 Skrevet 16. mars 2010 For oss var søsken viktig, er enebarn selv. Har fått søsken nå via eggdonasjon.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #12 Skrevet 16. mars 2010 Virker som de fleste som bare vil ha ett barn har søsken selv.
Miztery Skrevet 16. mars 2010 #13 Skrevet 16. mars 2010 Jeg er ikke enebarn, har to mindre brødre. Grunnen til at jeg fint kan leve med å ha bare et barn er nok at jeg er ganske egoistisk som person. Liker ikke å sette livet mitt på pause pga barn. Kanskje litt redd for forpliktelser? Har blitt bedre med årene, nå er jeg som sagt prøver (med problemer), for 7-8 år siden hadde det vært helt utelukket!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #14 Skrevet 17. mars 2010 Min samboer vil bare ha ett barn. For meg er det helt uforståelig, da jeg selv vil ha hvertfall tre.. Vet ikke om vi noengang kommer til å få flere, har ett barn på fire år. Jeg har tre søsken, som jeg har ettkjempegodt forhold til, og syns det er vondt at ikke min sønn vil oppleve det. Mannen min hadde to søsken, veldig tett i alder alle tre, men de døde i tenårene begge to.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #15 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er selv enebarn, og selv om jeg hadde et jævlig svangerskap med nr 1, så visste jeg at jeg måtte ha nr 2 for ellers hadde jeg hatt skikkelig dårlig samvittighet for å ha lagd et enebarn.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #16 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er enebarn.Og jeg vil iværtfall minst ha èn til. Jeg syntes det var kjipt å ikke ha søsken.Synes det enda.Tenker på når mine foreldre faller fra.Har bare min manns søsken og onkelbarn..
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #17 Skrevet 17. mars 2010 Nope. Jeg vil heller ikke ha 2 eller flere barn.
Trollemor75 Skrevet 17. mars 2010 #18 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er enebarn, og vurderer å bare ha ett. Min mann er litt mer keen på et barn til, men er ellers enig om at det skal gå flere år til i så fall (4-5?). Om det var opp til meg ville jeg sterilisert meg i morgen, men jeg skylder han å se om ønsket melder seg etterhvert. Hadde en kjempe fin barndom, og savnet ikke søsken. Av de jeg kjenner som er enebarn, er det omtrent 50/50 mellom de som gjerne ville hatt søsken og de som ikke bryr seg (vi er alle voksne). Kunne i grunn tenke meg å være fosterfamilie i stede, siden perioden graviditet-fødsel-spedbarnsperioden er virkelig ikke noe jeg føler for å gjenta.
Ioren Skrevet 17. mars 2010 #19 Skrevet 17. mars 2010 Jeg er ikke enebarn, men hr ingen planer om flere "egenproduserte" - har en sønn på 2,5. Ønsker heller å bli forsterforeldre når jeg er ferdig med utdannelsen min og har jobbet litt, når sønnen vår er i skolealder. Ønsker på ingen måte å gå gravid eller å føde igjen, begge deler gir dessverre like mange dårlige som gode minner.
prekæs Skrevet 17. mars 2010 #20 Skrevet 17. mars 2010 Neida. Jeg ville også bare ha ett barn. Nå har jeg 3 og de to yngste er nøye planlagt så det er lov å møte seg selv i døra om noen år.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #21 Skrevet 17. mars 2010 Jeg ville ha et barn..var fast bestemt i 10 aar,men da bestemte jeg meg for at jeg ville ha 1 barn til, naa har jeg 2, en paa 11 og en paa 6 mnd. Trodde ikke det var mulig aa elske en annen unge saa mye som jeg elsket min foerste..men det er det faktisk:) Jeg tenkte litt saann at..hva hvis vi som foreldre doer i en ulykke, da har han ingen foreldre og ingen soesken..det maatte vaert ufattelig trist for han..vaere helt alene liksom:( Kunne aldri tenkt meg aa ha to tette, trur det hadde blitt mye mere stress og mindre tid til kos, og jeg vil kose meg med barna mine og gi dem all oppmerksomhet de maatte ha behov for
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2010 #22 Skrevet 17. mars 2010 Takk for svar. Godt og se at jeg ikke er alene om å bare ville ha 1 Why mess with perfection?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå