Gå til innhold

Bekkenløsning etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er plaget med dette? Og har hatt vellykket behandling i etterkant av f.eks fysio??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er plaget hvis jeg er under større aktivitet osv, jeg kan f.eks aldri mere ri på en hest for belastningen på bekkenet gjør at jeg blir liggende i opp til en uke. Uten om det er det slik at bekkenets plager vandrer opp ryggsøylen og gir meg masse låsninger og igjen daglig hodepine. Jeg blir bedre når jeg trener og ikke belaster armene slik at musklene i øverste del av ryggen skal få hvile med slik at jeg reduserer hodepinen mer. Nå skal det sies at jeg fikk bekkenløsning før første trimester var over, en lege kunne fortelle meg pga av tidligere aktiviterer og muskel funksjon gjorde dtte mulig. Men nå går nå dagene fremover, kan være i et rent smertehelvete enkelte dager, men jeg drar meg igjennom dagene. jobber som vasker og innenfor helsevesen. ikke det mest kurante men trener i tillegg og prøver å vedlikeholde kroppen best mulig, bare ber til gud om at ved neste graviditet så slipper jeg billigere unna hvis ikke regner jeg med å være mye sykemeldt resten av min tid her på jorden.

Skrevet

Tja og ja. Nå bare periodisk plaget, men jeg var rimelig sjaber etter svangerskap. Manuellterapi og store mengder egentrening og ikke minst tid gjorde godt.

Skrevet

Tid, lett trening og ellers normal aktivitet er det som har gjort mest for meg. Lite hjelp i fysio, utover råd for korleis ein bør oppføre seg for ikkje å provosere bekkenet.

Fekk plagar frå veke 7 i første svangerskap (100% sjukemeldt frå veke 14). Blei ikkje bra mellom 1. og 2. svangerskap. 2. svangerskap var mindre ille for bekkenet. Det er no 2 år og 4 mnd sidan fødsel og det er små vondter omtrent dagleg (f.eks. når eg reiser meg etter å ha leikt på golvet med ungane, klatre opp eit høgt trappetrinn, stiv/vondt om morgonen om eg har lagt vondt om natta, osv). Det er for øvrig heilt overkommeleg, og ikkje noko eg tenker spesielt over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...