Gå til innhold

Bekkenløsning etter fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som er plaget med dette? Og har hatt vellykket behandling i etterkant av f.eks fysio??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er plaget hvis jeg er under større aktivitet osv, jeg kan f.eks aldri mere ri på en hest for belastningen på bekkenet gjør at jeg blir liggende i opp til en uke. Uten om det er det slik at bekkenets plager vandrer opp ryggsøylen og gir meg masse låsninger og igjen daglig hodepine. Jeg blir bedre når jeg trener og ikke belaster armene slik at musklene i øverste del av ryggen skal få hvile med slik at jeg reduserer hodepinen mer. Nå skal det sies at jeg fikk bekkenløsning før første trimester var over, en lege kunne fortelle meg pga av tidligere aktiviterer og muskel funksjon gjorde dtte mulig. Men nå går nå dagene fremover, kan være i et rent smertehelvete enkelte dager, men jeg drar meg igjennom dagene. jobber som vasker og innenfor helsevesen. ikke det mest kurante men trener i tillegg og prøver å vedlikeholde kroppen best mulig, bare ber til gud om at ved neste graviditet så slipper jeg billigere unna hvis ikke regner jeg med å være mye sykemeldt resten av min tid her på jorden.

Skrevet

Tja og ja. Nå bare periodisk plaget, men jeg var rimelig sjaber etter svangerskap. Manuellterapi og store mengder egentrening og ikke minst tid gjorde godt.

Skrevet

Tid, lett trening og ellers normal aktivitet er det som har gjort mest for meg. Lite hjelp i fysio, utover råd for korleis ein bør oppføre seg for ikkje å provosere bekkenet.