Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Leste nettopp et innlegg i en avis som var til de som var født mellom 1940 og 1970. Der sto det oppramsa alt som man gjorde før, bla at det var ok å røyke og drikke mens man var gravid, at an kunne sykle uten hjelm, at man drakk brus med sukker, spiste godteri og generelt mye mat med sukker i og allikevel ikke ble overvektige fordi de var ute hele tiden. Og at det var greit at man var ute fra tidlig morgen til sent på kveld uten at foreldrene visste hvor de var men det var greit allikevel. Pluss mye mer. Men det er noe som jeg synes blir litt dfeil allikevel, fordi det er disse menneskene som levde før som har gjort dagens samfunn til det det er idag. Jeg er bare 22år, men når jeg vokste opp på 90-tallet var vi også ute og lekte selvom mamma hadde en viss peiling på hvor jeg var. Men mamma som også sier at det var bedre før når hun vokste opp på 60-70tallet, har gitt meg en helt annen oppdragelse. Det er jo de som har vært de voksne. Det er jordmødre og helsesøstre som er født på den tiden som forteller meg at det ikke er greit å drikke og røyke men jeg gikk gravid, og hva som bør gjøres og som er sunnest for babyen min. Selvom det kanskje var bra i og for seg på den tiden så er det jo blitt som det er blitt fordi at man har funnet ut at det kanskje ikke var så bra allikevel.. Men hvis de hadde det så bra før så skjønner jeg ikke hva de prøver å forandre ting for.. Det er lov til å mene noe annet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå