Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg syns rett og lett det virker som om det er så mange lite oppegående mennesker her. Jeg er ikke noen IQ-bombe selv. Men ser på meg selv som "normalt oppegående" Og jeg blir litt skremt av det jeg ser her inne. Eksempel: Det er skremmende mange som ikke klarer å debattere på et sakelig nivå. Være seg at de går til personangrep på de som er uenige. Kommer men usakelige argument som ikke henger på greip. Ikke er i stand til å tolke hva motdebatanten sier osv. Og så er det mangelen på kunnskap. Rett og slett kunnskap jeg ser på som nødvendig for å være et dannet menneske. Type allmenkunnskap. Graen av uselvstendighet. Jeg vet ikke om antallet "hva skal jeg gjøre" innlegg kommer av at man bare har lyst til å poste noe. Eller om dette seriøst er ting man lurer på. Men, om det er det siste syns jeg det er skremmende. Hva skjedde med å være i stand til å tenke selv og ta et valg? Ikke halshugg meg nå. Det er ikke sikkert jeg snakker om akkurat DEG. Her er da mye oppegående mennesker også. Men tror dere DIB gir et riktig bilde av samfunnet ellers? Om det gjør det er det jo skremmende. Nesten så man betviler om demokrati virkelig er tingen (heh)
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Denne nettsiden er vel mer sett på som "en god venninneprat"enn at man bare har lyst til å poste noe for debatt, eller at man faktisk lurer på noe. Hvorfor skal alt være så seriøst og saklig? Er selv oppegående, faktisk oppegående nok til å se at det finnes flotte mennesker der ute, selv om de ikke debatterer saklig med god allmennkunnskap. DIB gir absolutt et riktig speilbilde av samfunnet. Hvorfor er det skremmende? Selv "rare" mennesker kan være flotte ellers.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Det er jo forkskjell på type debatter her inne. Det ser da jeg også. Noen åpner for useriøsitet og fjas. Men noen er ment til sakelig debatt, og det er disse jeg tenker på. For så godt som alltid er der flere som ikke klarer å holde seg til saken. "rar" er forøvrig ikke det samme som "dum". Jeg syns det er skremmende at så mange tilsynelatende vet så lite om ting som de fleste burde vite. Et glanseksempel er jo hvordan kroppen, og reproduskjonen vår fungerer. Det er utrolig mange rare spørsmål på denne siden. Som jeg ihvertfall syns er skremmende at ikke alle voksne mennesker vet svaret på. hi
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Reproduksjonen vår???? Dette er et ord man bruker i malerisammenheng. Men det visste du vel. Kanskje du mente arveanlegg eller det å få barn? Ja, det er skremmende at voksne mennesker ikke vet mer om dette ordet.
Gjest ->>- Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Norge? Næ-æh. En fiffig krysning av Tana og Stovner? Ja, jo ...
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Her på dib er følgende damer representert; 1. De hysteriske som aldri har barevakt, aldri gir ungene sine snop, kunn kjøper Reima og som ikke putter ungene i barnehage før de er minimum 3 år. 2. De som er i bv sine systemer. 3. De usikre som tror at bv kommer og tar ungene om de om de tar seg en frikveld fra mann og unger. 4. Alenemødre!
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 23.27: Legger til et punkt til på den listen jeg. 5. Hjemmeværende, sykemeldte og arbeidsledige.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Reproduksjon er ikke et ord forbeholdt maleri. Det brukes også om menneskers evne til å formere altså reprodusere seg selv. Riktig brukt i innlegget over brukt her med andre ord.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå