Fruktbar Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Har passert mensterminen, men har ultralydterminen i morgen. Har blitt lovet å bli satt igang senest en uke etter ultratermin, pga den store forskjellen på datoene..men,men uansett! Idag var jeg og min mann på vanlig kontroll, alt så bra ut. På tur hjem blir vi påkjørt bakfra av en tulling som ikke så oss??? Vi sto da i ro, pga møtende trafikk og veeeeldig smale veier. Smellet var hardt, bilen bak totalskadd, men merca mi klarte seg meget fint =) Jeg reagerte med å hyperventilere, og gråte febrilsk!!! Kjente umiddelbart at dette umulig kunne være bra for fosteret! Takk Gud for at gravidbeltet var på! Vi kjørte rett i barnehagen og hentet døtrene våre, da vi akkurat hadde fått oppringning om at minste var blitt syk. Så rett hjem og la meg på sofaen. Min mann ringte føden, og hvis det ikke var blødning eller tegn til fostervannslekkasje, og der var liv, skulle vi bare bli hjemme.. Men allikevell sitter jeg her med en ganske uggen følelse..stikker mellom bena, litt småkvalm og temmelig "sliten".. Vi bor to timer unna føden, og barnevakt er faktisk ikke mulig ikveld.. Åhh...måtte bare få det ut! Trenger litt trøst :/
Gjest Mangebarnsmamma *fødeklar* Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Forstår godt at du trenger trøst! Sender så mye jeg kan:)
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Huff, det hørtes ikke noe særlig ut. Skjønner godt at du er litt usikker nå. Hadde ikke likt det selv. Håper du får slappet litt av og at du ikke merker noe til det i morgen. God bedring og lykke til videre :-)
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Det er nok bare deg det er ille for. Men jeg skjønner veldig godt at du både er redd og at tankene opptar deg hele tiden. Mange hva om. At du føler deg både kvalm og sliten er nok også normalt etter en slik påkjenning. At du nå tenker på det konstant gjør det ikke bedre! Babyen ligger så godt beskyttet at du skal være mer en bare mektig uheldig om den på noe måte kan ha fått negative konsekvenser. Bare tenkt på alle de "små" dultene de blir utsatt for så og si daglig gjennom hele sv.skapet. Ting vi ikke tenker over. Er jo mange høygravide som får seg kraftige skraper. Synes stadig jeg leser om både den ene og den andre som har gått i ball nedover trappa feks. Eller sklidd på magen på isen. Prøv å få tankene over på noe annet. Legg deg ned, slapp av og kos deg med magen. Det er jo virkelig noe å savne når fødselen er overstått Eller gjør noe annet som du koser deg meg!
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 17. mars 2010 #5 Skrevet 17. mars 2010 jeg ramlet flatt ut på magen i uke 32. Alt fikk heldigvis veldig bra og JM på sykehuset sa at babyen lå så godt beskyttet at hun hadde aldri opplevd at babyen ikke klarte seg bra etter et fall/liten kollisjon osv. Så du kan nok ta det med ro så lenge du ikke blør:-) Vet det er lett for andre å si, tro meg! Jeg reagerte med å øegge meg i fosterstilling of hylgråte av frykt da jeg falt på magen. var så redd! så skjønner deg veldig veldig godt! men her gikk i allefall alt bra, det gjør det nok hos deg også LYkke til og hvis du er redd er det bedre å få det sjekket ut enn at du skal gå å bekymre deg. det er ikke bra det heller. klem:-)
Fruktbar Skrevet 17. mars 2010 Forfatter #6 Skrevet 17. mars 2010 Da bærer det inn på føden med meg! Kramper og konstante smerter øverst i magen.. ..må nok belage meg på en natt med overvåking der..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå