Gå til innhold

Kynnere


Tonemor 28 år

Anbefalte innlegg

Hei :) Er det ikke litt tidlig å få smertefulle kynnere? Æ får vonde sammentrekninge i magen av og til, nesten hatt det hver dag i det siste. Er så uvant for jeg hadde ikke kynnere i det hele tatt i siste svangerskap. Kommer når jeg stresser eller for eksempel springer for å nå bussen... Ka kan det være om det ikke e kynnera? Skal ta det opp når æ skal te jordmor og få det undersøkt, men andre som har det samme? Har lest at det kan være for tidlige rier, håpe det ikke e det da... e jo bare i uke 15!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker jeg merket kynnerne tidligere nårjeg gikk gravid med nr 2 enn med nr 1. Nå er jeg gravid med nr 3, og kynnerne merket jeg allerede i uke 12. De kommer gjerne i situasjoner som du beskriver ovenfor. Mine er ikke direkte smertefulle, men de merkes, ja. Ellers er magen ømmere denne gang enn forrige gang. Folk skal ikke komme for nærme, og barna skal bestemt ikke dulte eller hoppe på magen:) Tror det er ligamentene som klager...

Har forresten hatt litt trøbbel med blæra/urinveisplager, og da er kynnerne ikke langt unna, gitt. Kan det være noe sånt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også kynnere, men ikke smertefulle. Og merker det i situasjoner der jeg er stressa. Er mitt tredje svangerskap og har ikke merka det så tidlig før, er forresten 14+4.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ha smertefulle kynnere så pass tidlig er ikke helt ålreit, nei! Jeg ville ha tatt kontakt med legen med en gang. Er jo mulig at det er noe annet, men kynnere er ikke bra i hvert fall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeghar hatt kraftige kynner under nesten hele svangerskapet med nr 1. med nr 2 var det kun på sisten men nå med nr 3 kjenner jeg det godt allerede. det er helt normalt. livmoren trener... men gjør det virkelig vondt så oppsøk lege. med nr 1 blødde jeg også kraftig. og det fra alle slimhinner. var inne hos legen hele tiden men alt var normalt. alle svanger skap er jo forskjellige. mine 3 er ihvertfall det hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gravid med nr 2 å merker kynnere mer denne gangen .. mener eg har lest et sted at det er helt vanlig å merke det mer for hver graviditet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...