Gå til innhold

Overrasket over kjønn på UL i dag! :)


Amy85

Anbefalte innlegg

Var på UL i dag (18+3) og det var en heller sjokkerende opplevelse på alle måter... Var henvist til privat UL og hele den ordinære UL varte i 5 minutter. Legen fòr over magen min med ul-apparatet og norterte et par tall. Han spurte hva vi hadde fra før, en gutt, sa jeg. Deretter slo han av apparatet og gav meg papir til å tørke magen. Ble helt paff for han forklarte nesten ingenting, og jeg var sjeleglad for at jeg hadde vært med på en UL før (med førstemann) og visste derfor hva jeg så på bildet. Jeg spurte om han kunne se kjønn, og da sa han gutt.

 

Jeg ble selvsagt veldig glad, og takknemlig for at alt så bra ut! Men jeg hadde aldri forestilt meg at det var en gutt i magen min denne gangen. Har hatt jentefølelse fra dag èn, og absolutt ALT har tydet på jente. Alle kjerringråd, ringtest (tatt minst 40 ganger), hjertelyd på 160 (mot 120 på gutten vi har fra før). Så jeg ble helt paff jeg :) Hadde masse spørsmål men han bare skjøv meg ut døren og ønsket meg lykke til videre... Så der stod jeg da. Glad, sjokkert, og som et stoort spørsmålstegn :)

 

Går det an at de tar feil kjønn når de ser gutt? Han zoomet ikke inn på "utstyret" så vidt jeg så. Syns bare det er så rart at jeg ikke et sekund i denne graviditeten har hatt guttefølelsen som sist...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett det med magefølelse. Hadde skikkelig jentefølelse jeg også, men der var det nok en liten gutt i magen min også gitt! Man blir helt overraska selv om man ikke kan være sikker ut fra magefølelsen...men ble selvfølgelig like glad likevel! Det viktigste var at alt så bra ut. Men man må liksom forestille meg noe litt annerledes :D (Hjertelyden har forresten ligget på rundt 155 hele veien her)

 

Men kjipt med dårlig UL da! Trodde den undersøkelsen skulle vare i 15-20 minutter minimum. Trist at så mange får dårlige opplevelser på grunn av dårlige jordmødre, leger og sykepleiere. Og tidsnød ikke minst! På Haukeland fikk jeg en flott jordmor som til og med kalte meg inn før tiden. Ble nå litt i stuss om han stressulfen kunne være så sikker på kjønnet da...kanskje du skulle ha kostet på deg en ny UL for å få svar på spørsmåø og en litt bedre følelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...