Gå til innhold

Jeg klarer bare ikke mer,sitter bare å gråter og gråter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min nåværende samboer over 3 år har tidligere slitt med inkassosaker på flere hundre tusen. Dette gjorde at vi fikk en vanskelig start sammen siden han ikke fortalte om dette i starten og jeg mildt sagt fikk sjokk da jeg foreslo å søke om boliglån etter å ha leid i et halvt år sammen. Men vi kom oss tilslutt gjennom dette uten å gå nærmere innpå detaljer. Vi eier nå leilighet og samboeren min er kvitt alle inkassoer. Dette med litt hjelp fra familien min (som vet hvor ille det har vært). Familien hans er ikke noe å snakke om i denne sammenheng siden de aldri har stilt opp for sønnen sin.

Det som nå har dukket opp og som jeg fant utav igår var at han nå har brukt opp all kreditt på 2 stk kredittkort han har(og som jeg ikke visste om før igår). Dette har han holdt skjult for meg hele tiden og jeg har ikke visst noenting. Fant utav det igår da jeg først åpna et brev som jeg trodde hadde noe med bilen å gjøre og dermed fant ut hvor mye han skyldte på kreditt og etterpå fant jeg et brev liggende i en skuff hvor det fremkom at han hadde søkt om å øke kredittgrensen på ene kortet, men fått avslag. Han har nå 40.000 i kredittkortgjeld på de to kortene han har. Jeg elsker denne mannen over alt på jord og trodde nå at alt denne økonomi-elendigheta var over, men den gang ei. Jeg er så ufattelig sårå og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vi har en sønn på 9 mnd sammen som jeg også må tenke på angående hva jeg skal gjøre. Men det jeg tenker på nå er først og fremst å flytte fra ham. Jeg orker ikke mer...trodde jeg kunne stole på ham, men han har unnlatt å fortelle meg om dette, og da føler ikke jeg at jeg kan stole på han. Igår nevnte jeg ingenting, gikk bare tidlig å la meg. Han er på jobb nå og jeg vet ikke når han kommer hjem igjen.

Problemet er også at han mildt sagt HATER å snakke om økonomi, sannsynligvis fordi han alltid har hatt et dårlig forhold til det, og hver gang jeg vil prate økonomi så hisser han seg opp og påstår at jeg er kontrollfreak når det gjelder penger. Jeg er ikke det, men etter alt vi har vært gjennom har jeg lyst å ha en viss innsikt i både hans og mine penger. Vi er tross alt samboere og må få tingene til å gå opp her hjemme.

Men nå er jeg så knust...eneste jeg har klart idag er å skrive en melding til ham som får han til å forstå at jeg vet om denne kreditt-greia. Har selvsagt ikke fått noe svar på den, og sitter vel egentlig her å lurer på om han i det hele tatt vil komme hjem ikveld.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sender deg en stooooor og varm klem.

Han burde få seg profesjonell hjelp han gambler bort pengene.

Skrevet

Dette viser vel egentlig bare at han enten ikke er i stand, eller ikke er interessert i å forandre seg. Skjønner godt at du flytter, hadde gjordt det samme.

Hold oss oppdaterte når han evt kommer hjem, og hva han har å si til sitt forsvar`?

Lykke til :-)

Skrevet

hvis han gambler bort pengene.

du gjør kanskje rett i å flytte fra han.

Skrevet

Jeg forstår ikke at noen velger å innlede eller fortsette forhold til noen med så store økonomiske problemer. For ikke å snakke om å få barn inn i dette.

Hva skal du si til familien din son har hjulpet dere økonomisk?

Håper for din del at dere har det skriftlig at han skal betale tilbake pengene til deg eller dine foreldre når det blir slutt.

Skrevet

Takk for støtten :)

Til siste innlegg: Ja, det kan du si. Jeg vet ikke hvorfor jeg valgte å innlede et forhold til ham annet enn at jeg var hodestups forelska, og videre valgte å få barn fordi vi i den tiden hadde det greit økonomisk (trodde jeg) og at jeg fremdeles sitter her fordi jeg elsker denne mannen, til tross for dette økonomiske-tullet. Jeg vet med meg selv at jeg fortjener bedre, men nå sitter jeg så dypt i det at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

HI

Skrevet

Før du velger å dra fra ham, ville jeg prøvd å få profesjonell hjelp. Hvis du elsker denne mannen, og dere har barn sammen, bør dere heller finne ut av problemene. Skilsmisse er ikke bra for barnet heller.

Skrevet

Jeg vet, jeg vet. Jeg vil gjøre alt for at vi ikke skal gå fra hverandre, men han vil ikke prate om det. I hans øyne er ikke dette et problem, og hver gang jeg nevner økonomi så er det lixom jeg som har et problem ifølge han, fordi jeg henger meg altfor mye opp i det. Jeg vet med meg selv at jeg har et normalt forhold til økonomi, men hva pokker skal jeg gjøre når han setter seg på bakbeina?

HI

Skrevet

Det finnes mennesker som er resistent mot å lære noe av sine gamle feil. Høres ut som han er en av dem.

Han drar deg med ned. Jeg tror ikke at løsningen er at du styrer all økonomi, man vil jo ha en mann og ikke et barn til som spør etter lommepenger. At han kaller deg stygge ting fordi du forsøker å holde orden viser jo bare at han ikke eier respekt for penger og hvor galt det er når man står helt uten.

Lykke til og en klem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...