Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringer dere opp alle som maser på dere under denne ventetiden? Jeg har vært en del dårlig, og ikke fått meg til å ringe opp alle som har ringt de siste to ukene. Har gjor det med de fleste, men det var spesielt en bekjent som ringte og ringte (har ikke telefonsvar så det stoppet aldri) mens jeg sov, da ble jeg rett og slett irritert og tok på lydløs. Trodde folk kunne respektere at jeg kanskje ikke er i pratehumør fortiden? Så i dag ringer plutselig en i familien og skjeller meg ut fordi vedkommende som tidligere har ringt, har klaget på meg fordi jeg ikke hadde folkeskikk nok til å ringe opp igjen... Er nok litt hormonell i dag fordi jeg begynte å gråte :P ?? Prøvde å forklare at vedkommende såvidt har tatt kontakt etter at jeg ble gravid og da vanligvis bare for å få en tjeneste, og derfor ikke er høyest på prioiteringslisten min, men da fikk jeg høre at jeg måtte bare se til å bli voksen! Jeg måtte jo forstå at folk irriterte seg over meg! Er jeg virkelig så forferdelig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg legger gjerne igjen tlf'n min på soverommet eller i jakkelomma i gangen, for da hører jeg den ikke. Noen synes at jeg er teit, men de fleste skjønner hvorfor jeg gjør det. (Dette gjelder kun når mannen min er hjemme, for han blir så redd om han prøver å få tak i meg, og jeg ikke tar tlf'n).

Skrevet

Kjære vene! Kanskje andre som kan se til å bli voksne her og innse at det er KNALLTØFT på slutten av et svangerskap, og at en kanskje ikke alltid er i humør til å prate i tlf. Og i tillegg ta til å skjelle deg ut - nei vet du hva! Hadde klikka i vinkel, jeg!! Hadde nok skjelt litt tilbake, ja. Det er DU som er gravid, de har bare med å behandle deg fint. Og det nydelige med tlf er at man selv kan bestemme om man har lyst å svare eller ikke. Det er ihvertfall min mening! La folk irritere seg hvis de vil, dem om det;) Støtter deg fullt ut her, som du skjønner!

Skrevet

Jeg er også lei av folk som ringer i tide og utide bare for å høre hva som skjer. Og som deg så opplever jeg enkelte som alri slutter å ringe selv om jeg ikke orker å ta den. Jeg syns faktis det er ganske ufint av dem som maser slik jeg. Jeg bestemmer selv om jeg ønsker å være tilgjengelig eller ikke, ingen som kan forlange at jeg skal være det til alle døgnes tider. OG, dersom det skulle skje noe vil vi selvsagt si det til familie og venner.

Som regel pleier jeg å ringe opp igjen, men jeg syns andre bør akseptere at man ikke ønsker så mye mas...

Så jeg syns IKKE du er forferdelig. Syns tvert imot at andre bør være vise litt forståelse.

Skrevet

Hoffameg!! Det var ikke pent! Stakkar, forstår godt at du tok til tårene! Jeg har ikke vært dårlig og har ingen stor plager, men syns det er tøft nok å gå og vente (har termin i morgen) og prøve å forklare for meg selv at h*n kommer når h*n er klar, og det tar skikkelig på å måtte forklare det til absolutt ALLE man kjenner som har ei eller anna formening om når det skal skje. Prøver å tenke at de kun mener det godt, men det er ikke lett, nei!

Legg fra deg mobilen eller slå av lyden, og skulle du føle deg nødt til å svare, så kan du jo prøve å svare kort og konsist på sms og bare si at du er sliten og ønsker fred og ro den siste tida! Tror de fleste forstår at de siste ukene og dagene er ei stor påkjenning!

Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk, det hjalp å høre! Følte meg rett og slett som det jeg ble kalt- barnslig og umoden. Glad for å høre at jeg ikke er den eneste som ikke orker å være i pratehjørnet for tiden alltid.. Kjenner ingen andre gravide, så nå føler jeg meg iallefall mer normal. Takk igjen for hjelpende ord :)

Skrevet

Herregud, sa de virkelig til deg at du var barnslig? Kjenner jeg blir irritert her jeg sitter. Slå av mobilen neste gang du ikke orker å prate, spennende å se hva de da kommer opp med!! Ikke en sjel i verden som kan tvinge meg til å ta min egen telefon om jeg ikke vil! Å er det så viktig det de har å si, får de sende en forklarende sms, så skal jeg vurdere det!! Sint nå, på dine vegne! hehe

Men herreguuuuud...

Her i bygda kommer det ikke til å være en sjel som får vite at jeg går i fødsel, uansett hvor mye andre måtte "kreve" å få vite det. Basta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...