Gå til innhold

Vondt i rompaaaa :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg gått i 1 måned med vondt i rompa.. Har tenkt det er hemorroider (fødte for 2,5 mnd siden) og brukt opp 2 hemorroidekremtuber oppi der, og det har hjulpet litt, men det blir ikke bra.. Hver gang jeg har avføring (noe som er hver dag) så river det opp i det igjen og blør.. Så jeg har blødd fra rompa hver dag i 1 mnd.. Gruer meg til å gå på do!

Noen som har noen tips? Kan det være noe annet enn hemorroider tro? Føler meg veldig dum for å måtte gå til legen fordi jeg har vondt i rompa.. (+ at jeg ikke er veldig bekvem med at min mannlige lege skal måtte se oppi der.. ja, vet det er dumt å tenke sånn)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen andre som har hatt sår i rompa altså?

Skrevet

Mulig du har en liten rift i endetarmen som rives opp hver gang du har avføring. Midlet mot det er å drikke så mye som mulig slik at du ikke har hard avføring.

Skrevet

Høres ut som rifter.. Altså åpne sår som ikke får til å lukkes fordi de blir presset opp igjen før de får grodd ordentlig.. Men for all del, ta en tur til legen :)

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Noen tips til hvordan få løs avføring? Får prøve det først tenker jeg..

Plommer, gir det hard eller løs mage?

Skrevet

Kjøp deg en flaske medlactulose på apoteket. Drikk litt av dette hver dag, så får du myk avføring som forhåpentligvis ikke river opp rift.

Selv hadde jeg problemer med et lite rift ved endetarmsåpningen i nesten 2 år etter fødsel. Årsaken var at det ble satt et sting der, så det var arret etter stinget som åpnet seg. Huff, ikke behagelig - og en stor stopper for mye av sexlivet vårt, da det også ble dratt i med vanlig vaginal sex.

Skrevet

med lactulose selvfølgelig :)

Skrevet

Drikk mye, få i deg nok fiber og bruk evt. lactulose. Mosjon gir også fortgang på tarmene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...