gerd Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vet noen hvor mye eiendomsskatten øker i takt med størrelsen? og forsikringen? Og andre utgifter?
Kamomille Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Eiendomsskatt og kommunale avgiftervarierer jo fra kommune til kommune, så du må nesten høre med kommunen din. Forsikringspremier varierer også fra selskap til selskap
gerd Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2010 et skjønner jeg jo. Men jeg tenkte sånn ca. Forskjellene er jo ikke såå store.
Trollemor75 Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Forskjellene kan være store. Vi flytter fra Stavanger til Bergen, og for en bolig på omtrent samme størrelse, skal vi betale nesten halvparten i kommunale avgifter i Bergen. Det skal stå om disse kostnader, og ofte strømkostnader også, i salgsprospektet. Det du kan gjøre er å laste ned prospekter på boliger som du kunne tenke deg å kjøpe, og sjekke hvor mye disse kostnadene ligger på. Ang. forsikringen, er det sikkert mulig å sjekke med forsikringselskapet ditt. Villaforsikring o.l. vil variere avhengig av typen bolig. Vi skal f. eks. ha lavere forsikringkostnad (på bygget, ikke innbo) der vi skal fordi det er 4 enheter i stede for bare 2, selv om bygningen er større blir det mindre når totalen er fordelt på de forskjellige brøkene. Det var opplyst i fellesomkostning posten i prospektet.
Prinsesse-06,baby.mars-09! Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Hei. Eiendomskatt er jeg usikker på. Men kommunale utgifter har vi ca 850 kr kvartalet(Har ikke vann,siden vi har brønn)Kommer mer da. Vi har villa forsikring.Den kommer ann på hvor stort huset er,hvor mangen personer som bor i huset og hvor mangen etasjer. Vi betaler ca 4000kr i året. Innbo har jeg via forbundet Ellers så kommer TV lisensen,og parabol,internett,tlf.Det kommer jo helt ann på hvor huset er. Vi må ha parabol siden vi ikke bor i et felt med tilgang til kabel. Har du pipe kommer det også feiing Men ikke de stor utgiftene.ca 200-300 kr kvartalet(1 pipe) Strømmen og kommer ann på huset.Hvor mye en får i nettleie. Var blir dyrere når vi får garasje siden vi då ha ha 3 fase;) Det var det jeg kom på nå Ellers er det vedlikehold og
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Her har vi kommunale avgifter på 7000 pr halvår. Så det viser vel hvor utrolig store forskjeller det kan være snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå