M-Linn Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 var på ul i dag, fikk ikke så mye informasjon enn at hun har ett vekstavvik på 39.49%, at hun hadde sluttet med "pusteøvelsene" sine og at jeg skulle bli satt i gang i morgen kl 09.00. sitter egentlig bare igjen å ikke skjønner stort. har ikke termin før 10 april, har to barn fra før som jeg også ble satt igang, men hadde ikke trodd det skulle skje allerede nå? noen som vet hva dette innebærer. har 2 cm åpning, tror dere hun kommer allerede i morgen? ble sikkert rotete det her. er redd hun skal være veldig lita og svak..uff
2010 Mammaen Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 39% i minus regner jeg med? Hvis det er i minus mistenker de vel kanskje at hun ikke får nok næring i magen, sånn at de må få henne ut slik at hun kan fortsette å utvikle seg utenfor magen. Når de velger å sette i gang såpass raskt vil de nok ha fortgang på det, så at hun er ute i morgen er nok sannsynlig da ja. Siden dette er ditt tredje barn, har bittelitt åpning og det er et lite barn er det vel også grunn til å tro at det kan gå rimelig raskt. Hva var grunnen til at du var på UL i dag da?
M-Linn Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2010 ja - i avvik.. de har fulgt med i 1 mnd nå, 1 gang i uken, begynte med ett avik på -16% iuke 32. nå er det oppi 40. så har vel hatt en mistanke, men ikke at det skulle plutselig bli så mye.. har hatt svangerskapsforgiftning med de to andre også, men det jeg synes er så rart (også legen) er at hun har fin tilgang til mat, men at hun ikke "spiser" kan du si. fikk også beskjed om at det begynte å bli lite fostervann.
2010 Mammaen Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Huff, det høres ikke noe hyggelig ut, men fint at de nå gjør noe med det sånn at babyen din får det bedre :-) Masse lykke til i morgen :-) Håper du vil komme og fortelle hvordan det har gått med dere begge to når alt er overstått!
M-Linn Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 tusen takk for det. klart jeg skal si ifra:)
Nikki 75 Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Kjempebra at de har holdt øye med henne, og kan gjøre noe med det når det trengs! Lykke til i morgen!
Gjest Mangebarnsmamma *fødeklar* Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Lykke til i morgen:) Så fint at du blir fulgt opp.
ano`num *17.03.10* Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Dette med mangel på pusteøvelser er et tegn på at barnet ikke har det så bra i magen. Jeg var inne til vanlig kontroll ul i uke 37, hvor jm ikke kunne se pusteøvelsene. Vi så at hjerte slo og at babyen smattet, men ingen tegn til øvelse. Jeg ble sendt over til føden for kontroll. Der var jeg så heldig at legen hadde meg seg to andre på opplæring. Så hun forklarte både til meg og de samtidig. De pusteøvelsene er ikke noe barnet må gjøre, men det er et klart og godt tegn på trivsel. Hos meg målte de div annet, før pusteøvelsene plutselig kom tilbake. Da hadde de brukt en time med ulmaskinen, hvor alle 3 prøvde seg. Først de to som var til opplæring, med hun som lærte dem opp i mellom slagene. Det er ikke det samme som at det er noe negativt med babyen nå. Men at det kunne utviklet seg til å bli det. Antar de har tatt en vurdering av det hele bildet her. Jeg ble satt i gang med første (venter 3. nå) av omtrent samme grunn. Men der så vi at hun ikke fikk næring fra morkaken og at der omtrent ikke var fostervann. Siste tiden ble det tatt ul hver 2-3 dag. Det er den beste fødselen av mine to. Lykke til i morgen! C";)
M-Linn Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. mars 2010 takk for fine svar alle sammen, prøver å roe meg ned litt nå, har pakket bagen, vasket litt barnetøy, lufter lammefellen og ja i det hele tatt. tar med meg pc`en , så da kan jeg jo fortelle litt etter litt i morgen. regner vel egentlig ikke med at hun kommer allerede i morgen. men man vet jo aldri:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå