Verbena Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vi leier en leilighet som skal selges, siden eier ikke skal flytte tilbake hit og vi overtar en bolig vi har kjøpt om 1mnd. Og nå lurer jeg på om jeg rett å slett er alt for snill. I leiekontrakten står det at vi skal stille boligen til disposisjon for eier(evnt megler) siste månden av leieforholdet, noe som er april. Men vi har hatt inn megler i februar, takstmann og fotograf for 2uker siden og i går var det visning. Grunnen til at vi har gått med på å ha de inn før vi må i henhold til leiekontrakten er at vi er bortreist deler av april og resten kommer vi til å bruke til å pusse opp der vi skal flytte! Siden det bare var 4stk på visning og det enda ikke har kommet inn noen bud så ringte megler nå for å avtale ny visning med meg og han ville helst ha det på søndag 17.30-18.30 (no som er et grufult tidspunkt med 2unger i hus, langt til venner og familie og ingen bil)! Samboeren min jobber borte en periode nå å kommer derfor ikke hjem før torsdag i neste uke, så det er jo jeg som må rydde og sørge for at alt ser ok ut samtidig som jeg har to apekatter hjemme. Hvor mye hadde du som eier forventet at vi(jeg) tøyer oss for å få til visninger når megler vil? Hvor mye hadde du forventet at skulle vært gjort før visning (rydding, vasking osv)? Og ikke minst hvor mye hadde du orket å tilpasse deg om du var meg?
Mamma`n til turbo Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Dette skal da være fastsatt i leiekontrakten? Jeg leide ut en leilighet i dag og det var ett eget punkt i ontrakten hvor man skulle spesifisere hvilke dager og klokkeslett eier kunne ha visning og hvor mange mnd før utflyttning. Jeg synes ikke megler eller eier kan forvente at man skal "rømme" huset på en søndag på ettermiddags/kveldstid når dere i tillegg har barn. Jeg hadde sagt på en hyggelig måte at dette passet ikke i det hele tatt. Jeg hadde forventet hadde det var relativt ryddig og presentabelt til visning, men selvfølgelig ikke striglet. Jeg synes det er en litt merkelig holdning av eier å skulle selge leiligheten før dere har flyttet ut. Det er da virkelig IKKE deres jobb å klargjøre leilgiheten til salg og salgsvisninger, jeg synes dette blir noe ganske annet enn om leiligheten "bare" skulle leies ut igjen.
Verbena Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #3 Skrevet 16. mars 2010 Det står siste månden av leieforholdet og før kl 20.00 på tid. Men vi har sagt at vi er snille i forhold til siste månden fordi at da passer det latterlig dårlig for oss, siden vi er bortreist først også overtar vår nye leilighet å skal pusse opp der. Blir ny visning søndag 17.15-18.00 noe som for meg er et ok tidspunkt siden jeg kan ta med meg ungene ut. Men om den ikke blir solgt etter denne visningen så kommer jeg til å si at jeg ikke har tid til å ha flere visninger her, da må d i så fall bli når det ser ut som det alltid gjør her. Jeg er ryddig av meg altså, men det blir jo fort litt rotete med en 4,5åring og en 6åring i hus!
lille sprelle Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Det skal være regulert i kontrakten når visning skal kunne skje så vidt jeg vet. Du har ingen krav på deg til å rydde eller å ikke være der når det er visning. Du må bare akseptere at folk kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå