Gjest Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Vi begynte med Hipp Babykjeks da hun var 8 mnd. Ikke mye hun har fått, vi har fortsatt kjeks igjen i skapet, og hun er straks 14mnd;) Så prøvde jeg å gi henne Mariekjeks da hun ble 1 år, men har nå kjøpt inn Kavli Fullkorn Rugkjeks med sesamfrø. Hvilke kjeks er sunnest og best å bruke egentlig?
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Vi bruker lite kjeks. Har en pakke Hipp babykjeks og en pakke Marie-kjeks i skapet - hun får en en gang i ny og ne. Ellers får hun knekkebrød eller kavring, eller en brødskalk og synes det er stas (",) Hun er forresten 15,5 mnd.
melkekua™ Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Snuppa på 10 mnd får kavring (uten sukker). Guttungen på 2 år og jenta på 4,5 år varierer det hva de får. Hender de får bokstavkjeks, tom & jerry eller lazytownkjeks. Lazytownkjeksen kom vel best ut i sunnhetstest (for barn). De får som regel med kjeks på turdag og som lørdagsgodis. Har hendt de har fått det som dessert etter middag, men det er heller sjeldent.
erteposen + 4 Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Vi er nok ingen kjeks familie, men jeg vil tro at den serien med kjeks du nevner er sunnere enn mariekjeks og andre barnakjeks. De er veldig gode de rugkjeksene. Det er bør være obs på er å sjekke hvilke fett de bruker i kjeksene. Vegetabilsk olje kan også være palmeolje, og sjekk om de spesifiserer det. Barn, eller voksne, bør ikke få i seg særlig mye palmeolje. Sukker er jo ikke farlig på den måten:)
erteposen + 4 Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Kanskje her er noe? http://www.klikk.no/foreldre/article349888.ece Ellers var det noen som la ut en god kjekt med sunn olje, honning, havregryn, sammalt mel og hvetemel for en stund siden. De er supre, og fine å legge i matboksen:)
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 Det er rapsolje som er i de Kavli-kjeksene vi gir:) Problemet er baer at hun ikke er veldig glad i de kjeksene:P Mariekjeks går ned på høykant, men disse..havner for det meste på gulvet. Jeg synes de er kjempegode, så jeg vil selvsagt ikke gi opp med det første, men prøve å få henne til å like de:)
Trollemor75 Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 Vi gir lite kjeks, men han har fått Hipp kjeks og Mariekjeks. Fant ut at det var mer sukker i Hipp enn i Mariekjeks, dessuen smuldret de i hendene hans. Vi gir lite kjeks fordi han drikker så lite melk at vi heller kompenserer med yogurt natrell og Bioladrikke som dessert/mellommåltid. Blir ikke plass til kjeks i tillegg.
PAVEEL Skrevet 16. mars 2010 #8 Skrevet 16. mars 2010 Her går det i Lazytown kjekse:-) Alle 3 elsker de:-)
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #9 Skrevet 16. mars 2010 Lillegull får mariekjeks, men er ikke så ofte han får kjeks igrunn Han er 15 mnd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå