Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre??! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk i dag et brev fra lånekassen om at de stanser lånet mitt siden jeg mottar sykepenger. Jeg har vært så uheldig å blitt 100% sykemeldt de siste 6 mnd:( Jeg har bare en liten stilling i kommunen ( 25 % ) i helgene når jeg ikke har vært på skolen. Men nå har jeg altså vært 100% sengeliggende den siste tiden. Er det virklig slik at jeg skal nå leve på 5000 kr i mnd frem til fødselen fordi jeg ikke kan motta lånet fra lånekassen samtidig som mine lusne 5000 kr fra Nav? Hvordan skal 5000 kr dekke husleie på 4500 kr, tlf regning, busskort, mat og ikke minst ting til baby pr mnd?

Tårene slutter ikke å renne.. Jeg aner ikke hvordan dette skal gå! Kan dere hjelpe meg? Er dette riktig?

Tusen takk for tilbakemeldinger...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, jeg kjenner ikke reglene, men det er da merkelig at du ikke skal kunne vaere sykemeldt fra studiene selv om du har en liten bijobb. De fleste studenter jobber jo litt ogsaa.

I verste fall maa du nok be NAV om hjelp, men sjekk med laanekassen at det ikke har skjedd noe feil. Det virker jo veldig rart.

Skrevet

Takk for svar...

Ingen flere som vet noe om dette?

Skrevet

Jeg ser at jeg kan få 4 mnd med sykestipend fra lånekassen. Men dette gjelder bare dersom jeg IKKE mottar noe fra Nav. Hvis jeg har forstått det riktig så må jeg velge enten fra nav eller fra lånekassen. Lånekassen, 6500 kr, Nav ca 5000kr.... :(

Er det andre regler om man er sykemeldt i svangerskap i forhold til annen sykdom?

Skrevet

Dra å snakk med nav !!!!

Skrevet

Dete r el heller Lånekassa hun må snakke med...

Skrevet

Desverre så er det slik. Du må velge status enten er du student og kan motta lån, eller så er du lønnsmotaker og hever sykelønn.

Lånekassen tar ikke hensyn til om du sper på studielånet med bijobb men NAV melder ifra at du er sykemeldt og da endrer du status til arbeidstaker og mottar kun sykelønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...