Gå til innhold

Menduca eller mei tai??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal kjøpe bæresele til min baby på 5 måneder, hva skal jeg velge?? Noen som har erfaring med noen av disse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menduca er enkel aa ta paa seg og fungerer bra til og med til treaaringen min (ikke at han saa ofte har lyst til aa sitte i den da, men innimellom blir han sjalu paa velsa og faar ta en tur paa mors rygg vet du).

 

Fordelen med mei tai synes jeg er at jeg faar til aa justere den bedre slik at barnet kommer naermere min kropp og at den derfor er bedre aa baere i. Men det er jo mer styr med de lange snorene da og dessuten har jeg til gode aa finne en mei tai som passer like lenge som manducaen.

 

Mei taiene er ofte i mer fancy stoff.

 

Det er mine erfaringer :)

Skrevet

Vi har Menduca og jeg er veldig fornøyd med den. Nå har ikke jeg prøvd den til så liet barn da.Men har brukt den på sønnen min fa han var ca 1 år og bruker den ennå til han innemellom. Nå er han 2,5 år. Jeg har heller ikke brukt Mei tai så vet ikke hvordan den fungerer. Det er ihvertfall ikke noe problem å feste på seg Menducan selv og poden liker godt å sitte i den.

Skrevet

jeg syns manduca er litt enklere å håndtere, mei tai er litt kronglete med hvordan man skal surre osv. Prøvd noen ganger, men ikke fått teken på det.

Med en Manduca så er det jo bare å klipse på, veldig greit;)

 

titt på syvsjal.no, der har de begge deler

Skrevet

Vi har begge.

 

Jeg liker best meitai fordi man kan finsjustere på den.

 

Far liker best manduca fordi han slipper å knote med lange stropper.

 

Vi har veldig forskjellig fasong, og det ville blitt mye styr om begge skulle bruke manducaen.

Skrevet

Har begge deler, og trives med begge. Men jeg synes det er lettere å få et barn opp på ryggen i mei tai enn i Manduca, i hvert fall før barnet er stort nok til å hjelpe til selv. Kjøpte manduca fordi gubben syntes meitai'en ble litt feminin, ellers hadde jeg latt det være.

Skrevet

Nå har jeg ikke prøvd manduca, men jeg har sydd neg en mei tai med sjalstropper. det vil jeg absolutt anbefale, (ikke seler) for man får fordelt vekten på et større område enn med stropper! jeg elsker den og kunne ikke vært foruten... når kolikken river som værst er det eneste stedet hun roer seg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...