¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg har akkurat begynt å jobbe i barnehage, og skal ha ansvaret for det kreative /formingsaktiviteter - HJELP - men jeg har jo ikke noe repetoar å spille på!! :-) Finnes det nettsteder med tips og ideer, eller har dere kanskje noen dere vil dele ? Det eneste jeg husker fra egen barnehagetid, var duskelaging, perling og maling...............:-)
Rampongi Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 ikke ta jeg har peil, men hva med leire.. altså lage ting og steke etterpå.. samle blad på høsten og lime på ark og tegne tre under.. lage små kunstverk av røtter, kongler og slikt klippe ut snøkrystaller av papir til jul lage juletrepynt dorullsnisser tegne på kopper og fat lime skjell på fotorammer tegne mors og farsdagskort (?)
melkekua™ Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Hvis barnehagen abonnerer på Verktøykassa (blad) så ville jeg kikket i de. Ellers pleier bhg'ne å ha en del bøker om formingsaktivteter. En bok jeg kan virkelig anbefale: Det skallete heksen - Camilla Grieg og Marthe Lise Gjennestad Male på bobleplast og trykke (masse annet man kan trykke med, bruk fantasien). Akvarell med plastfolie (maler på vått a.ark og legger skrukkete folie oppå til det tørker). Akvarell med salt (strø salt på bildet når det er vått, børste av saltet når tørt).
melkekua™ Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 www.barnehageforum.no Sjekk om bhg du jobber i har konto der :-)
¸.·´¯`·.¸><((((º> Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 Tusen takk begge to! :-) Nå har jeg litt å prøve ut, og skal definitivt sjekke barnehageforum.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå