Fødeklar med stor F Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 hvor lenge satt den i hos dere? Og et annet rart spørsmål, når jeg kastet opp utallige ganger i natt måtte jeg bytte truse for det lakk så fælt, var helt blankt det som kom ut, og luktet ikke så mye, kan det være fostervann, eller bare dårlig blære??
lykketid Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Jeg slet i fem dager, men kom kun èn vei, og det var ikke fra munn! Håper du blir fort frisk, unner ingen å ha det!! Ta på deg bind og følg med om det kommer mer.
pip pip Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 kastet opp i en dag, mens magesmertene fortsatte litt utover dagen etter også. Jeg kan desverre ingenting om fostervann. Men personlig vil jeg nok tro det kan være urin pga trykket som oppstår når man kaster opp. Gjorde det bittelitt en gang til meg. men det kan være andre har mer greie på det
Fødeklar med stor F Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #4 Skrevet 16. mars 2010 5 dager, hjelpe meg..det var ikke småtterier... Takk for svar:)
2010 Mammaen Skrevet 16. mars 2010 #5 Skrevet 16. mars 2010 Kastet opp et halvt døgn og hadde diare et døgn. Med andre ord gikk det ganske fort over. Hadde masse kynnere mens det pågikk og hadde mye vondt i magen. Var støl et par dager etterpå.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 jeg og lå fra mandag til fredag rett etter jul.. Jeg bare kastet opp, var ikke særlig dårlig i magen.. GRUSOMT! intense kramper i magen!
L|ndA - 2 små gullgutter! Skrevet 16. mars 2010 #7 Skrevet 16. mars 2010 kom kastet over meg onsdag kveld forrige uke. kastet opp hele natten og dagen etter. fikk rier utover første natten, og hadde det i et døgn før det gav seg sammen med sykdommen. fikk beskjed om at det var ganske vanlig at omgangssyken kunne starte rier på slutten av svangerskapet (3 uker til termin) men at de oftest gav seg når man ble frisk. dryppet i trusa hver gang jeg kasta opp her, er nok trykket som utløses ved oppkast i sammenheng med å være høygravid. men om det kom utenom kan det jo være fostervann. da er det å ta på seg et bind og se om det kommer mer. ta evt. en tlf til føden god bedring
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 17. mars 2010 #8 Skrevet 17. mars 2010 Hadde èn dag med diarè, en dag uten noe symptomer men med syke barn som kastet opp, natten til den tredje dagen kastet jeg opp i bøttevis. Det var ordentlig trykk i oppkastene. Startet med at jeg hadde sterke magesmerter om kvelden og var selvsagt bekymret for den lille. Men om natten kastet jeg opp hele tiden og lå bare å vrei meg av smerter. Fikk store smerter i ben, armer, ansikt og munn. Til og med blodkarene i ansikt og øyne sprakk og jeg så ut som jeg var angrepet av et hissig utslett. Kom meg på bena to dager etter dette og slet med å finne igjen matlysten. Jeg har slitt med ufrivillig urinlekkasje store deler av svangerskapet så det var intet unntak denne gangen når jeg fikk omgangssyken. Tror vel ikke du har lekket fostervann pga av dette, men heller sjanse for at det urin pga trykket. Du får bare følge med om det fortsetter og ringe sykehuset hvis du er bekymret.
Adrian07♥ Sofie10♥ Skrevet 17. mars 2010 #9 Skrevet 17. mars 2010 Jeg hadde først en dag med oppkast og magesmerter, deretter 5 dager av og på med magesmerter og diarè. Var helt jævli! Kom også litt vått i trusa her og, var nok blæra som fikk gjennomgå litt da jeg kastet opp.. Byttet truse mye den dagen!
spireliten Skrevet 18. mars 2010 #10 Skrevet 18. mars 2010 Hadde oppkast i ca 4 timer om natta. Morgenen etter startet riene Vår lille ble født om kvelden Så her startet det fødselen 11 dager før termin:)
verdens heldigste mamma Skrevet 18. mars 2010 #11 Skrevet 18. mars 2010 Hadde en hel uke (i uke 38) hvor det rant begge veier. Fy, så dårlig jeg ble. Endte med intravenøst to ganger siden jeg ble så dehydrert. Prøv å tvinge i deg så mye væske som mulig, blir du dehydrert går det ut over barnet først! Det er helt sikkert urin som lekker når du kaster opp og ikke noe å bekymre seg for. God bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå