max32 Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Er ringevikar i en bedrift. Har nå avtalt at jeg skal jobbe der de neste 3 ukene. Noen som vet om jeg har rett på lønn hvis jeg eller barna blir syk? Har ikke fått det før, men synes det høres rart ut siden vi har en avtale. Evt en nettside der jeg kan lese om det?
Sprellesmamma Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Det står sikkert på nav, og evt på lovdata.no. Som ringevikar er du inne i et ansettelsesforhold, og skal ha rett på sykepenger v sykemelding etter to uker(?) (og egenmelding etter litt lengre tid), husker ikke helt sikker antall uker.
Kamomille Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 du må ha jobbet i 4 uker for å ha rett til sykepenger.
max32 Skrevet 16. mars 2010 Forfatter #5 Skrevet 16. mars 2010 Takk for svar. Har jobbet der fast i mange år. Men nå er jeg innom ca 2 dager i uken. Men hvis barna blir syk så får jeg ikke lønn for det. Skal snakke med sjefen i morgen, og høre hva han har å si.
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #6 Skrevet 16. mars 2010 http://www.nj.no/Midlertidig+ansatt:+Rettigheter+ved+sykdom+og+omsorgsfrav%C3%A6r.b7C_wJDKYU.ips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå