Mamma'n til Mia Skrevet 16. mars 2010 #1 Skrevet 16. mars 2010 Jeg skal snart ta MR av hodet og gruer meg litt. Hvordan gjør de det og får man vite resultatet med en gang? Er det noe jeg bør forberede meg på?
lille sprelle Skrevet 16. mars 2010 #2 Skrevet 16. mars 2010 Du må forberede deg på å ligge helt stille en god stund.
*Rutletutt* Skrevet 16. mars 2010 #3 Skrevet 16. mars 2010 Jeg fikk ikke resultatet før etter noen uker fra fastlegen min. Tror det er vanlig at de sender resultatet dit. Ellers er det ikke så mye å grue seg til ift selve undersøkelsen syns jeg. Man må ligge stille inni maskinen med hodet først, så har du klaustrofobi kan det nok være ubehagelig, men de har et speil inni som gjør at du ser ut og en knapp du kan trykke på i tilfelle du vil avslutte undersøkelsen av diverse grunner, så det føltes ikke skummelt på noen måte - og jeg har i grunn litt klaustrofobi. Er mye lyder i maskinen mens bildene blir tatt. Lykke til!
Gjest Skrevet 16. mars 2010 #4 Skrevet 16. mars 2010 Jeg tok MR av hodet for 1 mnd siden.Måtte ligge helt stille i maskinen i 15 min ca.Du får ørepropper mot de lydene som kommer mens du ligger der og hvis du har klaus så kan du si fra på forhånd så får du noe beroligene om du ønsker.. Fikk ikke svar med ei gang,det tok ca ei uke.De sendes over til fastlegen så får du svaret derfra. Ingenting å grue seg til:) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå